چرا از ظرفیتهای موجود برای کم کردن بار ترافیکی خیابان اصلی میبد استفاده نمیشود؟/ خیابان شهید دستغیب، جاده آسفالتهای فراموش شده!
مشکلات ترافیکی در خیابان امام خمینی(ره) میبد سالهاست که مورد توجه مسئولین و مردم بوده است.
به گزارش میبدما؛ خیابان امام خمینی(ره) به نوعی مهمترین خیابان شهرستان میبد می باشد که مسائل ترافیکی در آن، به یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین شهری تبدیل شده و هر کدام به نوعی با آزمون و خطا، جذب مشاور و راهنما و … سعی در بهتر کردن رفت و شد در این خیابان کرده اند که گاهاً برخی از این فعالیت ها به بدتر شدن وضعیت نیز کمک کرده است.
متاسفانه در این میان، یکی از مسائلی که اصولا اهمیتی نیافت و یا به صورت بسیار کمرنگ به آن پرداخته شد، فعال کردن خیابان های موازی خیابان اصلی جهت استفاده مردم بود، شاید یکی از دلایلی که بهانه این عدم استفاده را رقم زد، کم بودن استقبال مردم از این خیابان های جایگزین بوده، اما باید گفت ایجاد و تقویت مسیرهای جایگزین کمکم و به علت وجود ترافیک در خیابان اصلی، موجب جلب توجه مردم و استفاده از آنها نیز می شود.
سه خیابان ۲۲ بهمن، شهید دستغیب و بلوار شهدا(حد فاصله میدان جانباز و میدان امام حسین علیه السلام) که به صورت موازی در کنار خیابان امام خمینی(ره) وجود دارند، از ظرفیت های مهمی هستند که می توانند بار ترافیکی خیابان اصلی را به راحتی و به میزان زیادی کاهش دهند، و در این سه خیابان شاید خیابان شهید دستغیب از شرایط بسیار بهتر و ویژه تری نیز برخوردار باشد.
خیابان شهید دستغیب امروزه به علت نبود روشنایی مناسب، نبود علائم راهنمایی رانندگی، نداشتن خطوط راهنما، وضعیت نامناسب باغچههای کنار خیابان و جدولها، و وجود یک پیچ در میانه آن که ایجاد یک رفوژ میانی تنها لطف مسئولین به آن بوده، به نماد عدم توجه و کوتاهی مسئولین تبدیل شده است.
حال باید از مسئولین گرامی این مطالبه جدی را داشت که در به روز رسانی این خیابان همت خود را به کار گیرند تا نه تنها امنیت همین تعداد افرادی که از این مسیر استفاده می کنند تامین شود، بلکه موجبات کم کردن ترافیک خیابان اصلی و انتقال دادن بخشی از عبور و مرورها به این خیابان نیز فراهم شود. این مسئله حتی موجب کم شدن هزینههای مورد نظر برای مباحث ترافیکی خیابان امام خمینی(ره) نیز می شود.
با سلام
در خیابان امام خمینی در سال ۱۳۶۷ بر اساس طرح هادی رعایت ۵ متر پارکینگ مصوب میگردد که هنوز شاید در میبد در هر محله ۱۰ خودرو هم نبود اما با توجه به فشار های زیاد پایین به بالا و بالاخص مالکین بر خیابان امام و از یک سو عدم مدیریت در برنامه های بلند مدت و تخصصی و همچنین عدم نظارت بر ساخت و ساز ها و تجمع کاربری های جاذب جمعیت و نیاز های اولیه در این خیابان که هم برای شهرداری ها به صورت موقت درآمد زا بوده است موجب ایجاد ترافیک گردید که از قبل از سال ۱۳۹۴ بر اساس آمار بالغ بر ۱۶ نفر فوت در این خیابان در رقم خورد که علت اصلی آن عدم توجه مباحث قانونی راهنمایی و رانندگی است .لذا تفکیک تردد به عنوان گزینه اول مطرح گردید و در میان مدت تامین پارکینگ و در دراز مدت تغییر عملکرد خیابان و تقویت خیابان های جایگزین که در زمانی که سفر ها تنها به رفت و آمد می باشد خیابان های موازی بهترین گزینه هستند و زمانی که تامین نیاز در اولویت تردد در خیابان امام در اولویت قرار میگیرد و خواهشمندم تا ما هنوز بلوار مدرس را به تجربه خیابان امام تبدیل ننموده ایم مسئولین نسبت به اجرای طرح عقب نشینی اقدام لازم به عمل اورند