مسئولین ذی‌ربط، تامین و حفظ سلامتی دانش‌آموزان میبدی را جدی بگیرند+ تصاویر

بهار درس و مدرسه آغاز شد، و دختران و پسران نونهال میبدی همزمان با دیگر نقاط کشور راهی مدارس شدند.

به گزارش میبدما؛ امروز و همزمان با روز ۳۱ شهریور، کلاس اولی‌ها به مدرسه رفتند تا دوران خاطره ساز تحصیل را برای ساختن آینده ای روشن آغاز کنند.

در این میان حفظ و تامین سلامت دانش آموزان در مسیر تردد به مدارس، شاید یکی از مهمترین مسائلی باشد که باید توسط مسئولین دولتی شهرستان و همچنین در بخش هایی توسط مدیران مدارس، و آموزش و پرورش تامین شود.

اگر در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید سری به خیابان های شهرستان میبد بزنیم، متوجه می شویم که از ساده ترین اصول حفظ سلامتی دانش آموزان، که همان تجدید و تصحیح خطوط عابر پیاده و تقویت علائم هشدار دهنده در نزدیکی مدارس می باشد، خبری نیست، و این موضوع وقتی موجب حساسیت بیشتر می شود که تردد وسائل نقلیه متفاوت در اوایل ساعات کاری روز نیز بیش از دیگر زمان ها می باشد و در این میان، برخی از مدارس به علت بودن در مکان هایی با خطرات بیشتر، احتمال ایجاد تصادفات و حوادث بیشتری نیز دارند.

این عدم توجه مسئولین به تامین زمینه های حفظ سلامتی دانش آموزان هرچند از یک طرف خطرناک می باشد، از طرفی نیز موجب ضعف فرهنگ مسائل ترافیکی برای آینده آنها و به تبع آن رعایت نکردن مسائل ایمنی در بزرگسالی نیز می شود.

اگر امروزه کودکان و نوجوانان ما، توجه ویژه مسئولین و والدین خود را به مسائل ترافیکی، عبور و مرور و … ببینند و ملزم به رعایت حق تقدم و مسائل دیگر ترافیکی بشوند، طبیعتا در بزرگسالی نیز به این قوانین احترام می گذارند و آن را پاس می دارند؛ ولی زمانی که در خیابان‌ها هیچ نشانی از تامین نظم و حقوق متقابل راننده و پیاده دیده نشود، از انها نیز نباید انتظار داشت که این مسائل را جدی بگیرند.

این اهمیت وقتی وارد فاز جدیدی می شود که برخی از مدارس (مانند مدرسه فرصت؛ آذر قدیم در میدان مهدیه میبد) در مکانی واقع شده است که بسیار برای دانش آموزان خطرناک می باشد و سابقه تصادف نیز در آنجا بوده است.

امید که مسئولین ذی‌ربط نسبت به پر رنگ کردن خطوط جاده ها، اعم از خطوط کناری، عابر پیاده و …، و همچنین تقویت تابلوهای هشدار دهنده، خط نویسی های کف خیابان و …،(همان طور که نزدیک تعطیلات نوروز انجام می شود) اقدام کنند، که این موضوع، نه تنها موجب تامین سلامتی بهتر دانش آموزان عزیز را فراهم کنند، بلکه باعث می شود احترام به قوانین را از همین کودکی و به صورت کاملا عملیاتی و عینی بیاموزند.

*تصاویری از چند مدرسه میبد در روز ۳۱ شهریور