هیئت های عزاداری باید مهد سیاست دینی و اسلامی باشند/ تا وقتی که پرچم امام حسین برافراشته است دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند

امام جمعه موقت میبد گفت : تا این شور و شعور حسینی در میان مردم وجود دارد و این پرچم های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برافراشته است دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، حجت الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر دموکراتهای خون آشام حز دموکرات در اقلیم کردستان عراق گفت: پیام این حمله موشکی به سرویس های اطلاعاتی دشمن این است که ما با اشراف دقیق اطلاعاتی مقر حزب دموکرات تروریست را در اقلیم کردستان هدف قرار دادیم .
امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : اگر دست از پا خطا کنید سرزمین شما را شخم و آینده شما را تاریک خواهیم کرد .
وی با اشاره به اتفاقات تلخ بصره که مهد حشدالشعبی و مبارزه با داعش است را ادامه جوسازی های دشمن خواند و گفت: جو سازی های دشمن در ایران ما جواب نداده است و دشمن می خواست با این اتفاق بین ملت ایران و عراق جدایی بیاندازد و از راه و توطئه های گوناگون و اشاعه شایعات بی اساس به دنبال ضربه زدن به تعاملات این دو کشور است .
حجت الاسلام اعرافی تصریح کرد: استکبار و آل سعود بداند قرابت های معنوی و فرهنگی ایران و عراق که در زیارت عتباد و امور دینی و اقتصادی با هم دارد چیزی نیست که ملت دو کشور از آن دست بردارند.
خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد با ایجاد جو روانی و شایعات، این اتفاقات را بزرگ جلوه دهد تا بین مردم عراق و ایران اختلاف ایجاد کند تا به راهپیمایی معجزه آسای اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) خدشه وارد کند.
وی گفت: بعد از اینکه کنسولگری ایران در عراق مورد حمله عده ای مزدور و اجانب امریکا و سعودی قرار گرفت ، اقوام مختلف عراق جمع شدند و اعلام کردند تا پای جان از کیان ایران اسلامی دفاع می کنیم .
حجت الاسلام اعرافی با اشاره به نقش مخرب سعودی در این ماجرا گفت: سعودی ها نمی خواهند این روابط خوب ادامه یابد و با رفتارهای عوام فریبانه در مراسم حج دنبال اختلاف هستند عربستانی که بعد از مراسم حج ، موکب های امام حسین را در قطیف عربستان نابود کرد . عربستانی که امروز دستش به خون هزاران کودک یمنی آغشته است .

امت اسلام هیچ وقت نباید عاشورا را بعنوان پرچم هدایت از نظر دور بدارد
امام جمعه موقت میبد با اشاره به درپیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: همه ما باید با درک حقیقی قیام امام حسین عزاداری کنیم و از عزاداران واقعی اباعبدالله الحسین باشیم .
حجت الاسلام محمد اعرافی افزود: هیچ وقت نباید امت اسلامی ماجرای عاشورای بزرگ را بعنوان یک درس و پرچم هدایت برای انسان ها از نظر به دور داشت .
خطیب جمعه موقت میبد با بیان اینکه اسلام و انقلاب ، ارزشها و غیرت ما همه زنده به عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) است افزود : اگر عاشورای سالار شهیدان نبود اسلام امروز دچار انحراف عمیقی میشد بنابراین باید عاشورا را بعنوان تعظیم شعایر دینی و اسلامی که سرمنشاء انقلاب اسلامی ما و اوج فداکاری و ایثار بود مورد توجه قرار دهیم .
وی تصریح کرد : عاشورا مجمع مفاهیم و معارف و اخلاق اسلامی است .
حجت الاسلام اعرافی با اشاره به اینکه ماجرای عاشورا فقط به ظهر عاشورا تمام نمی شود گفت : بلکه از ظهر عاشورا و شهادت امام حسین و یارانش جریان پیدا کرد و این جریان بالنده بعنوان خیزش ها و نهضت هایی بر علیه استکبار زمان از جانب وجود نازنین امام سجاد و قهرمان کربلا حضرت زینب شروع شد.
امام جمعه موقت میبد آگاهی بخشی ، محکم کردن ایمان مردم ، تقویت روحیه شجاعت دینی ، از بی تفاوتی پرهیز کردن و دست برداشتن از یاس و ناامیدی را از مولفه های عزاداری صحیح و جهت گیری درست در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برشمرد و افزود : زنده نگه داشتن نهضت اباعبدالله در برون رفت از همه موانع و نواقص خودش را نشان داده است.

تا وقتی که پرچم امام حسین برافراشته است دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند
خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به حضور مردم در استقبال از ۱۳۵ شهید گمنام گفت : مردم نشان دادند با الهام از عزاداری امام حسین (ع ) در دفاع از ارزشهای انقلاب و پاسداشت از کیان اسلامی عزم راسخ دارند و به دشمنان باید گفت : تا این شور و شعور حسینی در میان مردم وجود دارد و این پرچم های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برافراشته است دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
وی با اشاره به شرایط عزاداری در شهرستان میبد گفت: با تلاش و تشکیل جلسات متعدد مسئولین و فرماندار ، دفتر امام جمعه ، اداره تبلیغات ، نیروی انتظامی و سپاه به حمدالله مقدمات برگزاری یک عزاداری خوب در شهرستان فراهم شده است و گزارش هایی که از هیئات عزاداری دریافت می کنیم بسیار منظم در حال انجام است .
امام جمعه موقت میبد با قدردانی از هیات های عزاداری و مداحین گفت: فضای هیات ها باید تلفیقی از عنصر منطق و عاطفه باشد تا منطقی که امام حسین بر اساس آن قیام کرد در جامعه حکم فرما شود .
حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه منبرها و سخنرانی ها و مداحی ها باید مانند کلاس درس باشد افزود : واعظین و سخنرانان باید با استفاده از متون دینی مطالبی از قیام عاشورا به مردم بیان کنند که متقن باشد .
وی با تاکید بر اینکه سیاست ما عین دیانت ماست گفت : هر کس علاقه مند به امام حسین (ع) است باید علاقه مند به اسلام هم باشد چرا که در اسلام هم جهاد است هم به مسائل اجتماعی می پردازد بنابراین هیات های عزاداری باید مهد سیاست دینی و اسلامی باشد نه سیاست بازی و جناحی.
امام جمعه موقت میبد با اشاره به نقش سازنده مداح در هیت های عزاداری هم گفت: مداحین باید از اشعاری استفاده کنند که در آن مفاهیم بلند اسلامی و انقلابی وجود داشته باشد ؛ امروز شعر ، صدا و آهنگی که مداح در مداحی خود استفاده می کند باید جلوه ای از هنر اسلامی باشد.
حجت الاسلام اعرافی بر پرهیز از سبک های غربی در مداحی ها افزود : باید اشعار محکم ، قانع کننده باشد و مداحین باید خودشان ابداع کننده سبک با مضامین اسلامی و انقلابی باشند.
امام جمعه موقت میبد ، ۲۸ شهریور سالروز ارتحال مرحوم حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی رحمله الله علیه امام جمعه فقید میبد را خاطرنشان کرد و گفت : حرکت این مرد در آغاز انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه معمار کبیر انقلاب که در پیشاپیش مردم حرکت می کرد ؛ همراه با امام راحل ، انقلاب را در این منطقه رهبری می کرد.