چرا “زنان” چهره شهر را تغییر می دهند؟! + عکس

احمد کریمی/ وبلاگ حکمت‌ما

“زنان چهره شهر را تغییر می دهند” این متن شعاری‌ست که به تازگی در تبلیغات شهرداری تهران و در حاشیه نمایشگاهی جلوی چشم مخاطبین و مردم قرار گرفته است و باعث حرف و حدیث های زیادی نیز شده است.

اما به نظرم حرف گزافی نیست! بله؛ حرف بیراهی نیست و اتفاقا اگر درست اجرا شود – همچنان که قبلا نیز اجرا شده! – نتیجه نیز می دهد! همان طور که داده است!

زنان اگر حجاب سیاه رنگ چادر را که اینجا در اصل “صبغه الله” است، کنار گذارند و به زنگ های آدم های رنگارنگ در آیند، خیلی ها فراموش می کنند ناکارآمدی مسئولین را و چشمشان به جای عیبهایی که در سطح جامعه و بازار و کسب و کار و اقتصاد و عمران و زیبایی و نظم جامعه وجود دارد، به رنگارنگی خانم هایی باز می شود که مسخ شوند، یا ذهنشان از موضوع مهمی چون نظارت بر مسئولین و عملکرد هایشان، به مسائلی سوق پیدا کند که در اصل فقط آدرس غلطی بیش نیستند و توانشان معطوف به جنگیدن کف خیابان با خودشان و مردم هم نوع خودشان شود!

بله؛ زنان چهره شهر را و چهره های پوشیده از پس ناکارآمدی‌ها را و بی کفایتی ها را و سطحی بودن پشت میز نشین ها را و کم عمقی و مضحکه بودن برخی از صاحبان تریبون را و … و … را تغییر می دهند، و زنان – آنها که ابزار دست سرمایه داری و عاملان تزویر و ریا شده اند – می توانند همان طور که در طول تاریخ، “کارها” کرده اند، این بار نیز به نجات رو سیاهان بیایند؛ همان طور که در اندلس آمدند، همان طور که به سفارش بلعم باعورا به استقبال لشکر مجاهد! حضرت موسی آمدند و …

و باید گفت: برخی با بهانه “زنان” چهره شهر را تغییر می دهند، گاهی به بهانه حجاب و لباس، گاهی به بهانه ورزشگاه رفتن و گاهی خوانندگی و گاهی …!

زنان، باید چهره شهر را تغییر دهند؛ شهری که در نگاه به آن، ضعف برخی مشخص می شود … و به قول رسول خدا (صلوات الله علیه):

«زنان دام‌های شیطان هستند»

آن دسته از زنان که بازیچه دست هوا و هوس شیاطین جن و “انس” می شوند، دام های شیطان رجیم هستند … همان ها که همیشه ابزار دست برخی از سودجویان قرار می گیرند…