واکنش تعدادی از مخالفان تصمیمات اخیر اداره راه و شهرسازی میبد به مصاحبه اخیر رییس این اداره/ +اسناد

بازتاب خبر حاشیه سازی در سالن جلسات فرمانداری باعث اعتراض برخی از حاضرین در جلسه مذکور شد.

به گزارش میبدما؛ پس از پیگیری خبرنگار ما در مورد جنجال در سالن جلسات فرمانداری و پیگیری این موضوع از مهندس مصطفی اعتمادی رئیس اداره راه و شهرسازی میبد، چند نفر از حاضرین جلسه مذکور در تماس با میبدما درخواست داشتند، سخنان آنها و مدارک مرتبط با درخواستشان نیز دیده شود.

لازم به توضیح است میبدما پیگیری حواشی آن جلسه را از وظایف خود می دانست و پرسش و پاسخ از رئیس اداره راه و شهرسازی نیز بر همین مبنا انجام گرفت و بازتاب سخنان مصاحبه شوندگان نیز هیچ گاه به منزله تایید صد در صد آنها از طرف سایت خبری نمی باشد، و طبیعتا حق پاسخ و جوابگویی به طرف مقابل نیز در این رسانه محفوظ است.

“میبدما” به عنوان یک رسانه مردمی، و به درخواست چندین نفر از کسانی که پیگیر مطالبات خود بوده اند، طی چندین ساعت جلسه و گفتگو با افراد مختلف و همچنین شنیدن سخنان آنها و دیدن مدارک و اسنادشان، خلاصه ای از آن جلسات را بازتاب می دهد.

این شهروندان طبق اسنادی که برای زمین های ایشان از سال ها قبل به ثبت رسیده است – که برخی مربوط به دهه ۲۰ می شدند – و تایید موجودیت آنها بر طبق “نقشه رای ۴۲۵” (معروف به طرح هادی) که اوایل دهه ۷۰ به ثبت رسیده است، مدعی ملکی بودن زمین هایشان هستند و این در حالی است که طبق نامه های سال ۱۳۹۵ از طرف اداره راه و شهرسازی این زمین ها، موات و مالکیت دولتی آنها اعلام شده است.

این افراد اسنادی از اداره ثبت اسناد میبد دارند که مربوط به سال ها قبل است و این اسناد نیز به تبع اسناد و نقشه های مورد تایید شهرداری و اداره ثبت، مالکیت زمین ها را متعلق به مردم می داند.

سندها و مدارک یکی از افراد مراجعه کننده به دفتر میبدما، نشان می دهد که زمین مورد نظر در سال ۱۳۳۷ از یک کشاورز خریداری شده و مربوط به زمین های آباء و اجدادی و دارای سهم آب کشاورزی بوده است. این زمین در سال ۱۳۷۳ با رای کمیسیون ۱۲ و نامه ای که شهرداری می دهد از طرف اداره مسکن و شهرسازی به عنوان زمین “دایر” و یا زمینی که در آن عمران و آبادی شده باشد و در زمان تشخیص نیز بهره­ برداری شده، معرفی شده است.

در ادامه نیز روی همین زمین در سال ۱۳۹۴ پروانه ساخت گرفته می شود ولی در نامه سال ۹۵ اداره راه و شهرسازی این زمین جز زمین های موات و مربوط به مالکیت دولتی عنوان شده و پرونده آن به دادگاه می رود. دادگاه نیز حق را به مالک زمین می دهد ولی موضوعاتی مانند ضبط کردن ۵ ماشین آجر از این زمین و … در پیگیری های زیاد مالک، به نتیجه ای نرسیده است.

در دیگر اسناد زمین هایی که مورد مشاهده قرار گرفت نیز تقریبا با اختلافاتی، همین روند اتفاق افتاده است و چند تن از مالکین که به نمایندگی جمع دیگری در جلسه بودند، با ارائه اسناد و مدارکی که از طرف مراجع قانونی نظام به آنها واگذار شده بود، مطالبه‌گر حقوق خود بودند.

دو تن از مالکین در مورد زمین های شمس آباد میبد و موات اعلام شدن زمین هایشان توسط اداره راه و شهرسازی اعتراض داشتند در حالی که طبق نقشه طرح هادی شهرستان که تصویر آن در ادامه می آید و مورد تایید مراجع قانونی در میبد نیز می باشد، این زمین ها در بخش مسکونی و مزروعی میبد قرار گرفته اند و همچنین دارای سندهای مالکیت بالای ۶۰ سال هستند.

شبکه مجازی میبدما به طرفین این ماجرا، پیشنهاد دیداری دو طرفه با حضور خبرنگار خود را می دهد و امیدوار است با شفاف سازی مستندات طرفین و آگاه سازی افکارعمومی بتواند در حل این مشکل موثر باشد.

تصاویر برخی از اسناد مراجعین را در ادامه مشاهده می کنید:

 

اسناد چند نفر از مراجعین به دفتر پایگاه مجازی میبدما

سند زمین یکی از مراجعین که مربوط به دهه ۳۰ می باشد و همچنین دایر اعلام شدن زمین مورد نظر توسط شهرداری میبد، که به تازگی دچار مشکل شده است