تفاوت مردم میبد با مردم دیگر شهرستان ها در چیست که دولت در رفع مشکلات آنها کوتاهی می کند؟

علیرضا آزادمنش گفت: در مدت یک سال فعالیت شورای شهر توانستیم در تفکیک فعالیت ها تا حدودی به انسجام برسیم که امیدوارم با تقویت این روند در شورا، در شهرداری میبد نیز این مهم شروع شود.

به گزارش میبدما؛ این عضو شورای شهر در جلسه تعیین هیئت رئیسه جدید شورای شهر که دیروز عصر انجام شد، اظهار داشت: با توقع زیادی که از خودمان داشتیم پا به شورای شهر گذاشتیم تا قدم های مثبتی برای شهر برداریم، هر چند کارهای خوبی صورت گرفته ولی انتظار بیشتری از ما می رفت.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت یک ساله شورای شهر افزود: متاسفانه با نگاه های غیر کارشناسی به شورا، جایگاه آن به درستی در استان و شهرستان شناخته نمی شود و شورای شهر آن طور که باید به جایگاه خودش نرسیده است.

آزادمنش با اشاره به میزان مشارکت خوب مردم میبد در عمران و آبادانی شهرستان در حوزه های مختلف، تصریح کرد: مردم میبد چه در زمان انقلاب، دفاع مقدس و حتی امروزه با کمک های خیری ایثارگری خود را ثابت کرده اند ولی کار به دولت که می رسد متاسفانه آن طور که باید و شاید پای کار نمی اید.

وی با اشاره به کوتاهی بخش دولتی در به نتیجه نرسیدن طرح تفصیلی، گفت: ۱۰ سال است که این طرح دچار مشکلات زیادی شده و مستقیما نیز در ۵ یا ۶ سال گذشته به خاطر کوتاهی بخش دولتی، این طرح زمین گیر است در حالی که به قول خودشان اگر تصویب هم بشود فقط ۱۰ درصد قابلیت اجرایی دارد! و این یعنی نه تنها مشکلی حل نمی شود، که مشکلات بیشتری نیز پیش می آید.

آزادمنش ادامه داد: مگر مردم میبد با مردم شهرستان های همجوار چه تفاوتی دارند که طرح های تفصیلی آنها سر موقع کار می شود و بودجه دولتی را بسیار راحت تر از ما جذب می کنند در حالی که جمعیت و حتی مساحت شهر آنها کمتر از میبد است.

وی ابراز داشت: حتما باید مردم ما این ایثارگری و بزرگواری خود در کارهای خیری را کنار بگذارند و از مشارکت در طرح های مختلف در حوزه های گوناگون کنار بکشند تا دولت به خود بیاید و برای این مردم فکری بکند؟!

علیرضا آزادمنش با بیان نقاط قوت شورای شهر در بخش مصوبات و طرح های خوبی که در شهر اجرا شده، گفت: یکی از کارهای خوبی که روی آن برنامه ریزی شد، طراحی مبلمان شهری متناسب با سنت های بومی شهرستان بوده است که برخی از آنها نیز ساخته شده و به زودی به مبلمان شهری اضافه می شود.

وی بیان داشت: البته عیب های این یک سال فعالیت را نیز قبول داریم، گرچه بنا به بودجه و توان محدودی که داریم، برآورده کردن خواسته های مردم به زمان بیشتری نیاز دارد.

این عضو شورای شهر با درخواست از رسانه های میبد، جهت پوشش بیشتر و بهتر جلسات و فعالیت های شورای شهر پنجم، تصریح کرد: شورای شهر یکی از کانون های خبری مهم شهرستان است و به علت مردمی بودن آن و اهمیت ارتباط بیشتر بین مردم و نمایندگانشان، رسانه ها باید این کانون خبری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: از همکاران و دیگر ادارات نیز تقاضا داریم که به شورا صرفاً نگاه صدور مجوز نداشته باشند و جدا از این نیز بعد از کمک های شورای شهر و شهرداری که ممکن است در بسیاری از مواقع مالی هم نباشد، به احترام مردم، فعالیت ها را با مشارکت شورا و شهرداری اعلام کنند.

آزادمنش ابراز داشت: متاسفانه هنوز هم شهرداری با رویکردی سنتی اداره می شود در حالی که باید با رویکردی نوین به سمت مدیریتی نرم افزاری برویم.

وی خاطر نشان کرد: با ۷ عضو شورا و یک نفر شهردار و چند پرسنل قرار نیست مشکلی به آن صورت حل شود، بلکه با تلاش جمعی و حمایت مردم از این مجموعه ها می توان شهر را به سمت اهدافی درخشان هدایت کرد.