دولت در بحران های امروز باید تا آخر پای کار بایستد/ وجود کالای احتکاری در میبد ناشایست و به ضرر جامعه است

همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید قربان به امامت حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در مصلی بزرگ آیت الله اعرافی با شکوه هرچه تمامتر برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، امام جمعه میبد در خطبه های نماز عید قربان، این عید شریف و بزرگ را به نمازگزارن و تمام مسلمانان تبریک گفت.
مدیر حوزه های علمیه کشور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی داشت و گفت: از کسانی که در طول ۴۰ سال افتخار آفریدند و شاخص های رشد و توسعه را پیش بردند و در خدمت مردم تلاش کردند باید تشکر کرد .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دولت باید در بحران هایی که امروز داریم تا آخر پای کار بایستد و مشکلات را با همت خود و اصلاح رویه و تغییر معادلات حل کند.
وی مهار گرانی و برنامه ریزی دقیق و اتکا به قدرت مردم را از مطالبات مردم برشمرد و گفت: از نگاه به بیرون باید فاصله بگیریم و قشر مستضعف را مهم بشماریم.
امام جمعه میبد با اشاره به کشف انبارهای احتکار در هفته های اخیر را امری ناشایست و به ضرر جامعه خواند و افزود: روح سودجویی برای جامعه مضر است و دولت باید با حساب و کتاب جدیدتر وارد میدان شود و مردم هم همراهی کنند چرا که کشور ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی با قدرت های شیطانی دنیاست.
آیت الله اعرافی با اشاره به درپیش بودن عید غدیر گفت: عید غدیر عید مکمل فطر و قربان است و همانطورکه عید قربان و فطر مجمع مسلمین است و همه امت اسلام در روز عید فطر و قربان به صفوف نماز می ایستند و جشن می گیرند، عید غدیر هم باید همانطور باشد چرا که محبت خاندان پیامبر و جایگاه رفیع آنها و ولایت باطنی و ظاهری مولی امیرالمومنین علی (ع) مال همه امت اسلام است.
وی عید غدیر را عیدالله اکبر خواند و افزود: در این هجوم اعتقادی که از هر سو برای تخریب پایه های اعتقادی نسل جوان ما در جریان است؛ وظیفه همه ما این است که از فرصت غدیر برای تثبیت عقاید الهی و پایه های فکر و اعتقادی شیعه باید استفاده کنیم.
مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر استمرار و ارتقاء برنامه ها و جشن های غدیر گفت: جشن ها و شادی آری؛ اما خلاف و اشتباه و مسائلی که با ساحت امیرالمومنین سازگاری ندارد باید کنترل شود .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تقویت پایه های اعتقادی جامعه و نسل جامعه کارها را حل می کند گفت: روحانیت و مسئولین باید به غدیر عمق ببخشند و امروز که صدها شبهه در باب عقاید محکم ما در فضای مجازی پخش و منتشر است، آنها را شناسایی و به خوبی برای جوانان تبیین کنند.
امام جمعه میبد در خطبه های نماز عید سعید قربان گفت: عید قربان هم مانند عید فطر یک جشن عبادی و باشکوه معنوی، در پایان یک فصل عبادی است، همان طور که عید فطر در پایان یک ماه بندگی خدا می باشد و مومنان و بندگان خدا در کنار هم جشن می گیرند که از همه جشن ها برتر است.
آیت الله اعرافی در ادامه با تبریک عید قربان گفت: در عید قربان ما و شما در پایان یک دهه و یه یک معنی در یک چهل روز به بندگی خدا و جشن این بندگی پرداختیم .
وی با بیان اینکه عید قربان ضمن اینکه شادی ظاهری و دید و بازدید دارد، افزود: اما در عین حال روح جشن اسلامی یک شکوه عبادی و معنوی دارد و جشن اولیای الهی و انسان های بزرگ جشنی است که در آن پاکی درون را به خوشحالی می نشینند.
امام جمعه میبد افزود: عید قربان، یادآور یک پیروزی در یک امتحان بزرگ از حضرت ابراهیم خلیل الرحمن است .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عرصه عالم همه امتحان است و ممکن است هر لحظه در یک آزمون الهی قرار بگیریم افزود: اما گاهی امتحانات ویژه ای پیدا می شود و خدا انسان را در یک آزمون قرار می دهد تا وجود ما را نقد کند.
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد: تا سختی نبینیم صاف نمی شویم و عیار بالا در هر فلزی پس از سختی هایی است و انرژی های بالا وقتی است که بر ماده ای فشارهای زیاد وارد شود تا به خلوص و نتیجه دهی برسد و این گوهر وجود ما و شما بدون فشارها و سختی ها و آزمون های کوچک و بزرگ نقد و شفاف نمی شود.
وی با بیان اینکه بالاترین آزمون ابراهیم بر خلاف همه تصورات وقتی بود که وحی آمد نوجوانی که در پیری به او داده قربانی خدا کند، افزود: اما ابراهیم در آن سن بزرگ و قهرمان بود که بر همه امیال خود پا گذاشت و فرزند خود را به مسلخ برد و اما در این آزمون بزرگ خورشیدی طلوع کرد، پیروزی های بزرگ پیدا شد و ابراهیم به آن قله هایی رسید که در خاطر ما و شما نمی گنجد.
امام جمعه میبد گفت : امتحان را نعمت خدا و سختی ها را وسیله درخشش جانمان بدانیم و از مشکلات استقبال کنیم .