شاید در شرف بحران جنسی باشیم، اما در کشور ما انقلاب جنسی رخ نخواهد داد/ تغییر الگوی ازدواج باید اتفاق بیفتد/ تصاویر

پژوهشگر و کارشناس حوزه جمعیت و خانواده اظهار داشت: پیش از اتفاق افتادن انقلاب جنسی در غرب، معیارهای زندگی آنها بسیار شبیه معیارهای زندگی شرقی بود.

به گزارش میبدما؛ حسین مروتی یکی از کارشناسان زبده کشوری در حوزه جمعیت و خانواده در جمع برخی از فعالین جبهه فرهنگی میبد، گفت: مولفه های زیادی طی دو دهه ۱۹۵۰ الی ۱۹۷۰ در غرب دست به دست هم داد تا انقلاب جنسی با سرعتی عجیب آنجا را در بر بگیرد.

وی با اشاره به عواملی مانند کتاب های آلفرد کینزی که به نوعی پدر علم سکسولوژی در جهان شناخته می‌شود در تسریع این واقعه، بیان داشت: حمایت اصلی به وقوع پیوستن انقلاب جنسی در غرب را سرمایه دارانی پشتیبانی می کردند که بهره برداری از جنس زن در صنعت را دنبال می کردند.

مروتی با اشاره به موج اول فمینیسم و مطالبه حق رای و حضور در اجتماع توسط زنان در غرب و توضیحاتی پیرامون به انحراف رفتن افسار گسیخته این حرکت در موج های بعدی، گفت:  آزادی در غرب برای زنان اینگونه متصور شد که اگر می خواهند آزاد باشند باید از همسری و مادری آزاد و در تجربه جنسی حد توقفی نداشته باشند.

این پژوهشگر بیان داشت: حتی تا زمانی که وسائل ضد بارداری به شکل متنوع و گسترده به وجود نیامده بود، از ترس بارداری، از فحشا نیز خودداری صورت می گرفت و با بروز و ظهور این وسائل در غرب، فساد و فحشاء به راحتی گسترش یافت که امروزه آمار آن بسیار تاسف آور است.

وی به تلاش های زیادی که برخی از جریان ها در کشور ایران جهت ایجاد انقلاب جنسی انجام می دهند، اشاره کرد و تصریح کرد: بنا به اطلاعات و اخباری که کسب کردیم تلاش های زیادی در برخی از نقاط کشور انجام گرفت که جلوی زاد و ولد و تولید نسل ایرانی ها گرفته شود.

مروتی با بیان این نکته که آمار بسیار بالایی در طول این سال ها عقیم شدند، گفت: مجموعه عواملی که در دو دهه در غرب باعث بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، جلوگیری از فرزند آوری و … شد، امروزه در ایران نیز پیگیری می شود تا انقلاب جنسی محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: با نگاه ویژه به همه جوانب و حواشی زندگی در کشورمان باید اذعان کرد که شاید در شرف بحران جنسی باشیم اما انقلاب جنسی هیچ گاه در ایران رخ نخواهد داد.

حسین مروتی بیان داشت: متاسفانه شرایط ازدواج در کشور ما که مدعی اسلامی بودن هم هستیم بسیار سخت است و این در حالی است که حتی مذهبی هایی که وضعیت مالی خوبی نیز دارند، فرزندانشان زود ازدواج نمی کنند.

وی تغییر الگوی ازدواج را مهمترین و بهترین کار ممکن دانست و گفت: وقتی زمان نیاز جوانان ما به ازدواج در سنین ۱۷ الی ۱۹ سال باشد و ازدواجشان به خاطر مشکلات زیاد و قید و بندهای بیهوده به نزدیک ۳۰ سالگی می رسد، باید گفت غریزه جنسی و نیاز به زوج در جوان هیچ کجا نمی رود و حتی به تعبیری مانند اژدهایی خطر ساز نیز می باشد.

این پژوهشگر جوان، ساده سازی مراحل اولیه ازدواج را از بهترین راهکارهای کم کردن سن ازدواج دانست و گفت: عوارض بیان شده برای سنین کم ازدواج نیز به راحتی و با برگزاری کارگاه های آموزشی و حمایت والدین قابل کم کردن است.

حسین مروتی در انتها نیز تحلیلی بر سند ۲۰۳۰ داشت و بهانه های مضحک جهت عادی سازی آموزش جنسی در مدارس را با بیان دلایلی رد کرد.