مدیران ناکارآمد برکنار شوند/ دولت، گلوگاه های فساد را ببندد

امام‌جمعه موقت میبد گفت: دولت و ملت جسارت لازم را برای انجام تحولات اساسی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی داشته باشند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حجت‌الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه میبد با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور اظهار داشت: مسوولان باید ضمن تلاش برای رفع مشکلات موجود در برابر مردم پاسخگو باشند.

وی با توصیه پرهیز از سیاه‌نمایی مسائل و نامید کردن مردم تصریح کرد: سیاه‌نمایی از سوی هر جناحی صورت گیرد، کار دشمن است و باید در این زمینه مواظب باشیم و گوش به فرمان رهبری عمل کنیم.

خطیب جمعه میبد، برکناری مدیران ناکارآمد را یکی از قدم‌های مهم در زمینه برخورد با فساد اقتصادی برشمرد و گفت: بستن گلوگاه‌های فساد یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام شود.

حجت الاسلام اعرافی از سکوت مسئولان در رابطه با برخی مسائل کشور گلایه کرد و تصریح کرد: باید راه‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات ارائه شود.

وی ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت و اتحاد در افکار و ایده‌ها را خواستار شد و تأکید کرد: هماهنگی در تیم اقتصادی دولت موجب ساماندهی اقتصادی می‌شود.

خطیب جمعه میبد اظهار کرد: مسئولان باید با باورداشتن به ظرفیت‌های داخلی و افزایش تولیدات داخلی به رفع مشکلات موجود بپردازند.

وی همچنین با اشاره به یاوه‌گویی دشمنان خارجی خاطرنشان کرد: هیاهوهای ترامپ در ۴۰ساله گذشته نیز توسط مسئولان ایالات متحده مشهود بوده است.

حجت الاسلام اعرافی، تنها راه فرار از تحریم‌های دشمن را ایستادگی در برابر آنها دانست و تصریح کرد: ملت ما پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است و با فشار و تحریم از اصول انقلاب کوتاه نمی‌آید. دشمن می‌خواهد با موج روانی ملت را از ادامه راه الهی خود خسته کند. اما باید با هوشمندی تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرد.

خطیب جمعه میبد در این رابطه افزود: باید نقاط آسیب‌پذیر و ضعف را در زمینه‌های اقتصادی پیدا کنیم و مراکز علمی و پژوهشی را برای حمایت از تولید داخل تقویت نماییم.

وی به دولت و ملت توصیه کرد جسارت لازم را برای انجام تحولات اساسی برای برون‌رفت از مَشکلات اقتصادی داشته باشند.

حجت الاسلام اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه میبد، حمله نیروهای متجاوز به بیمارستان غیرنظامی در یمن را محکوم کرد و گفت: استکبار آرزوی تسلیم شدن جبهه مقاومت را به گور خواهد برد.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: امروز استکبار از سویی افراد و غیر نظامی‌ها را توسط مزدوران خود در منظقه از بین می‌برد و از سوی شعار حقوق بشر سر می‌دهد.

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی بدانند که صرف صدور بیانیه مشکلی حل نمی شود و باید بر علیه جنایات حکام مستبد قیام کنند و جنایتکاران را محاکمه نمایند.

خطیب جمعه میبد در پایان با اشاره به ۱۴ مرداد سالروز شهادت شهید آیت، اظهار داشت: این شهید در دوران اول انقلاب در مقابل بنی‌صدر و منافقان ایستادگی کرد.

وی همچنین سالروز شهادت خلبان شهید بابایی و فرارسیدن ۱۷مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را گرامی‌ داشت.