نظریه اقتصاد مقاومتی یک نظریه اساسی از طرف مقام معظم رهبری است/ تصاویر

آیت الله اعرافی اظهار داشت: باید تهدید پیش رو در محور اقتصادی که از طرف دشمنان نظام اسلامی تحمیل می شود، به فرصتی خوب تبدیل شود.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان میبد که با حضور استاندار یزد و دیگر مسئولین و مدیران استان و شهرستان برگزار شد، با اشاره به نظریه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک نظریه اساسی از طرف مقام معظم رهبری می باشد و معنایش این است که اگر نمی توانیم یک اقتصاد متعارف و معمولی داشته باشیم، دچار ریاضت اقتصادی نیز نشویم.

وی حضور تعداد زیادی از مدیران و مسئولین استان در جلسه عصر جمعه را ستود و افزود: اینکه این جمع در عصر جمعه ساعت ها در جلسه برای گره گشایی از کار مردم شرکت می کند، نشان از یک مجاهدت و جهاد اقتصادی دارد که نتیجه آن تامین منافع کشور، استان و شهرستان می باشد.

امام جمعه میبد ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیاز به مجاهدت بالایی دارد و مسائل مهمی چون خودباوری، خودکفایی، شناسایی مسائل اساسی، تکیه بر توان مردمی و همه خود را در خدمت این حرکت دانستن از فاکتورهای مهم این حوزه می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان میبد برای تبدیل شدن به قطبی اقتصادی که نفع حاصل از آن به استان و شهرستان می رسد، بیان داشت: از جمله ظرفیت های موجود در میبد تولید”زیلو” می باشد که البته اقدامات خوبی برای رشد و تقویت این بخش انجام گرفته، ولی هنوز می تواند با مطالعه دقیق تر، افق های بیشتری در این زمینه گشوده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، تولید زیلو را ظرفیتی اثرگذار و اشتغال زا عنوان کرد و ابراز داشت: از دیگر ظرفیت های داخل شهرستان میبد که باید مورد توجه قرار گیرد صنعت سفال و سرامیک است که باید دست صنعتگران این حوزه را گرفت و این چرخه را کامل تر کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تولید کاشی نیز می توان با تنظیم برنامه ای، این صنعت را نه تنها در میبد بلکه در کل استان به صورت منظومه ای منسجم در آورد تا نتیجه اش درونی کردن و اتکای به خود و جدا شدن از وابستگی در این صنعت باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به آمار بالای واحدهای صنعتی نیمه تمام و تعطیل شده نیز گفت: اگر بتوانیم در بازه زمانی ۴ یا ۵ ساله این واحدهای صنعتی را به چرخه تولید باز گردانیم، ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال و کمک به اقتصاد استان انجام می گیرد.

وی ادامه داد: به علت وجود خیرین و سرمایه گذاران قوی در میبد اگر صنایع و کارگاه های کوچک مورد حمایت قرار گیرند می توانیم شاهد تحولی بزرگ در بحث اقتصادی باشیم.

آیت الله اعرافی در انتها با اشاره به برخی مشکلات میبد در حوزه شهرداری ها، بافت های فرسوده، باغات کشاورزی و برنامه ریزی در مصرف آب، گفت: حرکت های خیری و مردمی در استان و شهرستان میبد نیز باید مورد تشویق قرار گیرند.

لازم به ذکر است از حواشی این جلسه مباحثه یکی از اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین بر سر موضوع طرح تفصیلی میبد بود که استاندار یزد از طرفین درخواست کرد در اولین فرصت با وی جلسه بگذارند.

این جلسه که از ساعت ۱۷:۳۰ شروع شده بود با اقامه نماز به امامت آیت الله اعرافی به اتمام رسید.