نمایشگاه عکس بنا به دلایلی به جای فرهنگسرا در محوطه پارک فلسطین برگزار شد/ ۲۵ اثر موجود در نمایشگاه از بین ۳۷۰ اثر انتخاب شده است/ +تصاویر

مراسم جشن پایان دوره هنرجویان عکاسی بسیج هنرمندان میبد در محوطه پارک فلسطین برگزار شد.

به گزارش میبدما، فروغ السادات موسوی، مدرس عکاسی بسیج هنرمندان میبد در گفتگو با میبدما؛ اظهار داشت: مراسم پایان دوره این هنرجویان عکاسی همراه با نمایش ۲۵ اثر برگزیده از ۱۷ نفر از هنرجویان همراه شده است.

وی با بیان این نکته که آثار موجود در این نمایشگاه در حوزه مستند اجتماعی می باشد گفت: ۳۷۰ اثر توسط ۴۸ نفر از هنرجویان این دوره تحویل بسیج هنرمندان یزد شد که آثار برگزیده را به همراه برگزاری مراسم اعطای مدرک پایان دوره به هنرجویان به نمایش گذاشته ایم.

خانم موسوی با بیان این موضوع که به جز اثر دو نفر از هنرجویان، بقیه آثار از هنرجویان میبدی می باشد، ابراز داشت: این نمایشگاه سوای از نشان دادن اثر هنرجوی اموزش دیده و تفاوتش با عکاسی معمول بین مردم، به نوعی باعث ارتباط بهتر مردم با این هنر می شود.

رئیس انجمن عکاسان بسیج هنرمندان میبد ادامه داد: ۱۳ نفر از ۱۷ نفری که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است از خانم ها هستند و این باعث نشان دادن توانایی های این قشر در هنر عکاسی می باشد.

وی در پاسخ به علت برگزاری نمایشگاه در فضای باز بیان داشت: از دو ماه قبل در مورد رزرو سالن فرهنگسرای پارک فلسطین رایزنی شده بود که طبق این قول و قرارها، به هنرجویانم، اساتید و مسئولین مرتبط نیز اطلاع رسانی صورت گرفته بود، که متاسفانه سه روز قبل از برگزاری نمایشگاه، به دلایلی این قول و قرار از طرف فرهنگسرا لغو شد و مجبور شدیم نمایشگاه را در پارک برگزار کنیم.

خانم موسوی تصریح کرد: باید از هنرمندان و هنرجویان عکاسی تشکر کنم که اگر تلاش نمی کردند و خودشان دست به کار نمی شدند، نمی توانستیم این نمایشگاه را افتتاح کنیم.

وی در مورد فعالیت های بسیج هنرمندان در رشته عکاسی نیز خاطر نشان کرد: در تابستان سال جاری کلاس های تخصصی نقد عکس، ادیت‌های Camera Raw، لایت روم، تکنیک های عکاسی، عکاسی پایه، فتوشاپ ویژه عکاسان به همراه برگزاری اردوی شهرکرد برای شرکت کنندگان این دوره ها را در برنامه داریم.

وی با تشکر ویژه از سازمان بسیج هنرمندان استان یزد، شهرداری و شورای شهر، اداره ارشاد، سپاه و دفتر امام جمعه میبد گفت: این نمایشگاه تا ۳۰ تیرماه در این مکان ادامه خواهد یافت و پس از این نیز به مدت یک هفته در نگارخانه شفق اردکان به نمایش گذاشته خواهد شد و علاقمندان نیز می توانند این آثار را خریداری کنند.