به اعتقاد آمریکا، “منافقین خلق” تنها گروهی می باشد که باید بعد از جمهوری اسلامی بر ایران حکومت کند/ مردم هم مثل دولت در قبال شرایط امروز کشور مسئولیت دارند/+ تصاویر

سید مجید اشکوری اظهار داشت: در حوزه‌ی اهداف، برخی از اهداف به واسطه رفتارهای عمومی و اجتماعی تحقق پیدا می کنند که باید همه مردم برای رسیدن به آنها همکاری کنند.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام سید مجید اشکوری، عضو دفتر جریان شناسی انقلاب اسلامی در همایش فصلی ناظر امین که به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان در سالن همایش های فرمانداری میبد برگزار شد، گفت: ۴ عنصر امنیت ملی، منافع ملی، قدرت ملی و اهداف ملی با رفتارهای جمعی به نتیجه می رسند و تامین می شوند.

وی با اشاره به این موضوع که هر کس برای صلاح کشور دل می سوزاند باید روی این ۴ عنصر احساس مسئولیت کند، افزود: به اندازه ای که احساس مسئولیت در قبال این مسائل مهم کم شود، آسیب هایی که به کشور می رسد بیشتر می شود.

حجت الاسلام اشکوری با بیان این نکته که رهبر انقلاب نیز بر ایجاد احساس مسئولیت بیشتر در قبال این مسائل و موضوعات تاکید دارند، ادامه داد: نقد کردن، اعتراض درست و به جا کردن و سلیقه خود را بیان کردن در چارچوب رعایت حدود و مرزهای این چهار عنصر نه تنها باعث تخریب که باعث پیشرفت نیز می شود.

وی ابراز کرد: آمریکا و دیگر دشمنان ما نیز می دانند که توان به هم زدن همه جامعه ما را در قبال رعایت این موضوعات ندارند و تلاش می کنند بخشی از جامعه را دچار حرکت هایی خلاف این مسائل کنند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: هوشیاری داشتن برای هر حرکتی که در حوزه جمعی و اجتماعی دارای آثاری می باشد، بسیار مهم است، تا موجبات سوءاستفاده دشمنان نیز فراهم نشود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: علت سرمایه گذاری آمریکا و اروپا روی منافقین در میان تعداد زیادی از گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران، این است که اعتقاد دارند منافقین تنها گروهی هستند که می توانند بعد از سقوط نظام جمهوری اسلامی، در این کشور حکومت کنند.

حجت الاسلام اشکوری تصریح کرد: وجود آزادی بیان در کشور ایران و انتخابات و قوانین و … باعث می شود که هر نظامی بعد از این نتواند بر مردمی که به این آزادی عادت کرده اند، حکومت کند و تنها گروهی می تواند حکومت کند که مردم در مقابلش جرائت حرف زدن هم نداشته باشند، و این کار، طبق سابقه ای که موجود است تنها از منافقین و مجاهدین خلق ساخته است.

وی در ادامه نقدی بر مدیریت دولتی داشت و گفت: تئوری های غلط از طرف دولت، به خاطر فرصت سوزی ها و امکاناتی که طی این چند سال از دست رفت، باعث بالا رفتن هزینه بازگشت از این راه نیز شده است.

عضو دفتر جریان شناسی انقلاب اسلامی بیان داشت: تئوری تعامل با ابرقدرتهایی که صلاح ما را نمی خواهند و تئوری فاصله انداختن بین اروپا و امریکا بعد از خروج آمریکا از برجام، و نرفتن به سمت پیاده سازی دقیق اقتصاد مقاومتی، باعث شد هزینه های سنگینی بر ما تحمیل شود.

حجت الاسلام سید مجید اشکوری با بیان این موضوع که دولت باید اعتماد به نفس خود در مدیریت بر کشور را تقویت کند، گفت: مشکلات امروز ما تنها از طرف دولت نیست و مردم نیز در این مسائل دارای وظایف سنگینی هستند که با رعایت آنها منافع، اهداف، امنیت و قدرت ملی ما تضمین می شود.