ترامپ و نوکرانش آرزوهای شوم را به گور می‌برند/ اهل منطق و مذاکره هستیم اما نه با سفاکان

امام جمعه قم گفت: ملت رشید ایران سختی‌ها را تحمل کرده و راه‌های پیشرفت را پیدا خواهد کرد و ترامپ و نوکران آنها آرزوهای شوم خود را به گور می‌برند.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به حقوق متقابل پدر و مادر و فرزندان اظهار کرد: برای تربیت نسل سالم عموم جامعه، حاکمیت دینی، نهادهای حکومتی و خانواده و به طور خاص پدر و مادر مسؤولیت سنگینی دارند.

وی با اشاره به نگاه قرآن و دین به خانواده و فرزندان بیان کرد: در قرآن کریم آمده است فرزندان زینت‌ها و آرایه‌های زندگی هستند و فرزند مایه زینت خانواده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه بنا بر آیات قرآن کریم فرزند نیز وسیله‌ای برای آزمایش فرد است، گفت: این آیات به ما می‌گوید که ما نسبت به فرزندان خود وظیفه و مسؤولیت داریم و باید نسبت به این امر مهم توجه لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) بیان کرد: از همه کسانی که در گرامیداشت شعائر دینی از جمله دهه کرامت برنامه ریزی و فعالیت می‌کنند تقدیر می‌کنیم.

حضرت معصومه الگوی عفاف و حجاب هستند

اعرافی افزود: در قم افتخار داریم در شعاع نورانیت حضرت معصومه(س) زندگی می‌کنیم و این بانوی بزرگوار به قله‌های بلند علم و فضلیت نائل شده بود و حرم مطهر حضرت معصومه(س) پایگاه عاشقانی شد که گرداگرد ایشان چرخیدند و تشکیل حوزه علمیه از برکات حضور این بانوی بزرگوار است.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) الگوی بارزی برای حجاب، عفاف و پاکدامنی هستند، توضیح داد: ایشان حجاب و عفاف را در کنار علم و معرفت و ایفای نقش اجتماعی دارا بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه یادآور شد: امامزادگان پرچم مجاهدت در برابر ظلم و ستم بودند و پاسداشت ایشان از وظایف ما است و به فضل الهی در شهر قم چندصد امامزاده عظیم‌الشأن داریم. از همه تجلیل‌کنندگان و کسانی که مقام والای ولایت را در آینه امامزادگان گرامی می‌دارند باید تقدیر کرد.

وی سالگرد تاسیس نهاد شورای نگهبان را گرامی داشت و گفت: در سایر کشورهای دنیا هم نهادهای حافظ قانون اساسی کشورشان وجود دارد و در کشور ما نیز با تجارب گذشته وجود نهادی از حقوقدانان و فقها برای صیانت از ارزش‌ها ضرورت دارد.

نباید مسائل ارزشی دستخوش غرض‌ورزی شود

اعرافی افزود: همه جریان‌ها باید ارزش و اهمیت صیانت از قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی را بدانند و نباید این مسائل دستخوش غرض ورزی‌ها و کج اندیشی‌ها شود.

وی یکی از اقدامات ضروری برای حذف بی‌سوادی را جلوگیری از وجود افراد بی‌سواد در سال‌های پایین ذکر و خاطرنشان کرد: هنوز تعداد زیادی از کودکان وارد مدرسه نمی‌شوند و همه باید نسبت به حضور در مدارس اهتمام داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به کمبودهای آب و برق خاطرنشان کرد: دولت و مسؤولان انقلابی توجه جدی به مسائل حیاتی جامعه توجه داشته باشند؛ وضع فعلی مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه میزان مصرف ایران دو برابر سرانه جهانی است، افزود: اصلاح شیوه‌های کشاورزی، استفاده از پساب در فضای سبز و صنعت، استفاده از ابزارها و وسایل کم مصرف و مجاز از جمله اقداماتی است که می‌تواند منجر به صرفه جویی در مصرف آب و برق شود.

دولتمردان برای حل مشکلات تدابیر حکیمانه داشته باشند

اعرافی با اشاره به اینکه قدرت‌های اقتصادی برای آشوب و اغتشاش و سست کردن ایمان ملت کنار یکدیگر جمع شده‌اند، گفت: ترامپ روز گذشته گفت که در انتظار تسلیم ایرانیان است و اینها آرزوهای شیطانی دشمنان است. ملت باید هوشمند باشد و دولتمردان باید بیش از گذشته به میدان آمده و تدابیر حکیمانه را اتخاذ کنند.

وی کنترل قیمت‌ها، اقتصاد مقاومتی، اتکا به منابع داخلی و… را مورد تأکید قرار داد و افزود: به فضل خدا این ملت رشید سختی‌ها را تحمل کرده و راه‌های پیشرفت را پیدا خواهد کرد و ترامپ و نوکران آنها آرزوهای شوم خود را به گور می‌برند.

اهل منطق و مذاکره هستیم ولی نه با سفاکان

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: همه مستکبران و نوکران آنها بسیج شده‌اند که شما ملت را از پا در بیاورند، در پس این چهره‌های شیطانی شخصیت‌های متزلزل قرار دارد؛ ما اهل منطق هستیم ولی با افراد اهل منطق مذاکره می‌کنیم نه با سفاکان عالم.

وی تصریح کرد: به فضل خدا ملت از امام عاشورا یاد گرفته است که تسلیم این زورها نشود و سخن دل و زبان آنها «هیهات منا الذله است».

وی در پایان درگذشت آیت الله دوزدوزانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.