امروز بیش از هر زمان ماهیت بی رحمانه امریکا بروز کرده است/ با زبان و بیان درست، سربازی برای ترویج اندیشه حجاب و عفاف شویم

آیت الله اعرافی گفت: در دفاع ۸ ساله از سخت ترین هجمه ها با ایستادگی، استواری، عقلانیت و شجاعت عبور کردیم؛ امروز هم با پای کار آمدن ملت و مسئولین از این گردنه عبور خواهیم کرد .

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به شرایط جدید و بی سابقه انقلاب اسلامی گفتند : جبهه کفر ، ظلم و جور و ستم برای وارد کردن ضربه سنگین به ملت ایران و انقلاب اسلامی وارد میدان شده است که باید علاوه بر شناخت درست آن تمهیداتی هم برای مقابله با آن بیاندیشیم .
حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه ما نباید در برابر این هجوم یکدستی که تنظیم شده است بترسیم افزودند : در دفاع ۸ ساله از سخت ترین هجمه ها ، با ایستادگی ، استواری ، عقلانیت و شجاعت عبور کردیم ؛ امروز هم با پای کار آمدن ملت و مسئولین از این گردنه عبور خواهیم کرد .
خطیب جمعه میبد تصریح کردند : امروز بیش از هر زمانی ماهیت بی رحمانه امریکایی ها بروز کرده است .
ایشان با تاکید بر اینکه حساب مردم امریکا از حاکمان مستکبر آنها جداست و خیلی از مردم امریکا مظلوم هستند افزودند : ما به جریانات صهونیستی و لاوی های شیطانی قدرت های حاکم در امریکا مرگ می گوییم و نفرین می فرستیم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : امروز این باطل خبیث که شرارت در ذات آنهاست رفتارش حتی با چین ، کره و خود اروپایی ها و ناتو هم پیمان نظامی خود هم درست نیست .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : قدرت های منطقه و آل سعود که دل به امریکایی ها بسته اند یقین بدانند بعد از خلاص شدن از ایران ، قطعا خون آنها را خواهند مکید و به آنها هم رحم نخواهند کرد.
آیت الله اعرافی با اشاره به ابعاد مختلف این روح شرارت آمیز در افریقای جنوبی ، امریکا و نقاط مستقل غرب آسیا ، منطقه ما و حتی در اروپا ، گفتند : تمرکز آنها نسبت به انقلاب اسلامی در چند محور خلاصه می شود.
امام جمعه میبد افزودند : نخستین خط آنها فروپاشی اقتصادی با تنظیم سخت ترین نظام تحریم و فشار اقتصادی بر علیه ایران است که مثل دوره گردها راه افتاده اند تا راههای ارتباطی ایران را قطع کنند.
خطیب جمعه میبد ، ایجاد آشوب و ناامنی را دومین هدف استکبار خواندند و افزودند : کشور امن و مستقل ایران ، قابل تحمل برای آنها نیست.
ایشان گفتند : بی اعتمادسازی مردم ، کوچک سازی دستاوردهای انقلاب البته به خاطر ضعف هایی که وجود دارد ، سومین اهداف آنهاست تا روابط حاکمیت و مردم را مخدوش کنند.
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند : هدف چهارم آنها مهار قدرت انقلاب اسلامی و مقاومت در دنیاست چرا که از این قدرت ضربه ها دیدند و طعم شکست را در برابر قدرت مقاومت چشیده و احساس حقارت کرده اند.
امام جمعه میبد اظهار داشتند : در مقابل کار ما وحدت و همدلی و همگرایی برای مقابله با شرایط و پشیبرد کشور و انقلاب اسلامی است تا اعتماد میان حاکمیت و مردم تقویت شود.
آیت الله اعرافی افزودند : باید با برنامه ریزی و مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند ، مسئولان وارد میدان شده و با اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق و به کارگیری الگوی مصرف در آب ، برق ، منابع و اجناس از مشکلات مردم و جامعه گره گشایی کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : البته از آن طرف برخی از قوانین باید اصلاح و با قطع نظر از مباحث اولیه فقهی دیرکرد و جرایم متصاعد که واقعا اشک آدم هایی که با مشکل مواجه هستند را در می آورد توجه کرد.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری به سران سه قوه قدرت بیشتری داده اند گفتند : دستگاهها به ویژه دستگاه قضا باید قوی وارد شود و بحث بانک ها و قیمت ها چیزی نیست که به سادگی از آن عبور کرد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به حضور مردم عزیز در قدس ،۲۲ بهمن ، انتخابات و فداکاری در همه صحنه ها برای پاسخ به ندای رهبری و اسلام اظهار داشتند : این ملت شایسته خدمت بیشترند و باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.
عدم رعایت مرزهای عفاف پایان خسارت باری خواهد داشت
امام جمعه میبد با گرامی داشت هفته عفاف و حجاب و محکوم کردن جنایت به حمله رضا خان به مسجد گوهرشاد و تدوین سندی در این راستا در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : فراتر از اینها همه ما باید بدانیم که عفاف و حجاب و رعایت حدود شرعی چه از سوی پسران و مردان و چه دختران و زنان ، صیانت کننده از مرزهای خانوادگی است.
حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز در معرض بسیاری از افسار گسیختگی ها قرار داریم و فروریزی ارزشهای طهارت و پاکی از گفته های کوچک و بی مبالاتی در اولین قدم های ارتباط زن و مرد رعایت حجاب و موازنه ها و معادله هایی کوچک می شود و آرام آرام حیاء از انسانها و خانه ها و محیط ها برچیده می شود گفتند : گاهی هم اگر جلو آن گرفته نشود ، جامعه غرق در فساد و فروریزی ارزشهای خانوادگی و اجتماعی و الهی و معنوی می شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند : اسلام به ازدواج ، تامین نیازهای مختلف انسان و شادی و نشاط بشر توجه دارد ؛ ولی مرزهایی هم قرار داده که اگر رعایت نشود پایان خسارت بار در دنیا و پیشگاه خداست.
ایشان با اشاره به اینکه ما در هفته عفاف و حجاب قرار داریم ، ادارات و نهادها و کارخانه ها و صاحبان مسئولیت را ، به مواظبت به قوانین مصوب و رعایت این ارزشها دعوت کرد و افزود : خودمان هم باید با زبان و بیان درست ، سربازی برای ترویج اندیشه حجاب و عفاف شویم .
خطیب جمعه میبد گفتند : انتظار می رود کسبه ، بازاریان ، تجار ، اداری ها ، کارخانه ها و نهادهای عمومی و مردم نسبت به رعایت ارزشهای الهی توجه کنند.
بهزیستی در کنار کمک به نیازمندان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب ها دارد
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با گرامی داشت هفته بهزیستی هم و کسانی که به معلولان و نیازمندان و محرومان کمک می کنند قدردانی کرد و گفتند : دستگاههای دولتی کمیته امداد و بهزیستی و هلال احمر ، موسسات متعدد خیریه که شما مردم به وجود آوردید هم اهل خیر و مردمانی که این کار را برای خدا به محروم نیازمند و معلول توجه دارند قابل ستایش اند.
ایشان با اشاره به وظیفه بهزیستی در کنار معالجه و نگهداری معلولان گفت : بهزیستی در بحث آسیب های اجتماعی ، طلاق و مشاوره های درست و اسلامی و آموزش های منطبق با آموزه های اسلامی و الهی به زوج های جوان می تواند نقش مهمی ایفا کند که البته فرهنگ غنی خود مردم هم در این راستا مهم است .
رشد کمتر از ۲ و ۲ دهم درصد جمعیت قدرت ما را در ابعاد مختلف کاهش می دهد
آیت الله اعرافی روز جهانی جمعیت را هم گرامی داشت و گفت : جمعیت امروز وزن سنگینی به جامعه می دهد و ما در شرایط خوبی به لحاظ رشد جمعیت نیستیم.
امام جمعه میبد با بیان اینکه رشد جمعیت یک و نیم درصد که میانگین کشوری نشان می دهد جمعیت جایگزین جمعیت امروز نمی شود تصریح کردند : اگر رشدجمعیت کمتر از ۲و ۲ دهم درصد باشد ؛ جمعیت جایگزین نداریم و این شاخص که یکی از شاخص های قدرت اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ماست کاهش پیدا خواهد کرد .
حمایت امریکا و فرانسه از منافقین نقطه سیاهی در پرونده این دولت هاست
خطیب جمعه میبد در ادامه بیانات خود به اجلاس سالانه منافقین در پاریس و حمایت دولت فرانسه و امریکا از این تجمع بسیار نفرت انگیز منافقین در پاریس گفتند : این نقطه سیاه و تاریک در پرونده این دولت هاست و یکی از نمادهای یک جانبه گرایی و بی توجهی به یک منطق درست در مقابل با مسائل جهانی است که غربی ها مبتلای به آن هستند و حتما از این ناحیه ضربه خواهند خورد.
ایشان تروریست قلمداد کردن دفاع فلسطینیان از سرزمین خود ، استقلال لبنانی ها در دفاع از سرزمین خود ، مقاومت یمنی ها در برابر اشغال گران بیگانه ، جنگ مردم و دولت عراق و سوریه با تروریست های داعش و بیرون راندن آنان از خاک خود را از معیارهای دوگانه و تفسیرهای غلط در قوانین بین المللی برشمردند و گفتند : اما در آن طرف منافقینی که به خود امریکایی ها و اروپایی ها هم رحم نکردند ، هفده هزار نفر را در ایران ترور کردند ، یک اجلاس دارند که امریکایی ها و برخی از اروپایی ها کاملا از آنها حمایت می کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برجام مهمترین نشانه نقض حقوق بشر در ابعاد وسیع بین المللی توسط امریکا و اروپا بود تصریح کردند : ملت ما این را می فهمد و با تمام وجود این نگاه ظالمانه را محکوم می کنیم و آنها بدانند که با این نگاه نمی توانند به پایان پیروزی در این راه غلط برسند .
مناسبت ها:
خطیب جمعه میبد شهادت امام صادق را تسلیت گفتند و از همه عزیزانی که به مناسبت شهادت امام صادق محافل عزا برگزار و مجلس های ترویج و تبلیغ اندیشه های مطهر ائمه و امام صادق را فراهم می کنند تشکر کرد.
ایشان افزودند : امیدوارم امسال هم مانند سالهای قبل در همه مساجد و مراکز شاهد اقامه عزا برای امام صادق باشیم .
آیت الله اعرافی سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی ، شهداء هفت تیر و شهید بهشتی و شهدای هواپیمایی را گرامی داشت .