مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی قرارگاه شهید علم الهدی میبد برگزار شد

مراسم افتتاحیه اردوهای هجرت دانشجویی شهرستان میبد جهت اعزام به منطقه آسفیج بهاباد و روستاهای اطراف برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی، با حضور حجت الاسلام حسنی امام جمعه موقت میبد، بهشتی فرمانده سپاه، میرقانعی جانشین سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر، و نیروی های جهادی قرارگاه شهید علم الهدی میبد با همکاری بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزی، گردان امام حسین(ع) و فرماندهی پهباد نبی اکرم (ص) برگزار شد.

۱۶۰ گروه جهادی در استان یزد ساماندهی شده اند

سید محمد میر قانعی جانشین سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر یزد با بزرگداشت یاد و نام شهدای ایرباس، گفت: مباحث اردوهای جهادی فراتر از کمک رسانی به مردم، حمایت مردمی است که به نوعی صاحبان اصلی این نظام هستند و نسبت به دیگران در وضعیت نامساعدتری می باشند.

وی افزود: در این اردوها در پی آن هستیم که با ارتقای کمی و کیفی سطح نیروهای جهادی، مشکلات مردم را به بهترین نحو حل کنیم.

میر قانعی با بیان این نکته که هدف از برگزاری اردوها ساماندهی بهتر نیروها و بالا بردن اثر دهی آنها می باشد، ادامه داد: باید از مجموعه نیروهای بسیجی، مردمی و خیرین میبد نیز به خاطر عملکرد بسیار خوب در کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه و کرمان تقدیر و تشکر به عمل آورم.

وی تصریح کرد: ۱۶۰ گروه جهادی در استان یزد سطح بندی شده اند و جغرافیای مکانی خود را نیز شناسایی کرده و فعالیت جهادی می کنند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان یزد ادامه داد: این برنامه تنها مختص به نیروهای بسیجی نمی شود و همه اقشار از زن و مردم و در سنین مختلف می توانند در قالب برنامه ریزی درست، همکاری کنند.

سید محمد میرقانعی در انتها سفارش هایی به نیروهای جهادگر داشت و گفت: نیروهای جهادی باید ارتباط گیری با مردم روستاهای هدف را مداوم حفظ کنند و ارتباط را در حد همین چند روز محدود نکنند و حتی در قالب تماس تلفنی نیز پیگیر احوالشان باشند.

۴ گروه جهادی از بین خواهران و برادران در این طرح حضور دارند

در ادامه مصطفی گلمحمدی مسئول قرارگاه شهید علم الهدی میبد نیز، گفت: این دوره از اردوهای جهادی با مشارکت و همکاری فرماندهی پهباد نبی اکرم(ص)، گردان امام حسین(ع)، بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی شهرستان میبد برگزار می شود.

وی افزود: ۴ گروه جهادی شامل یک گروه خواهران با مشارکت بسیج حضرت معصومه(س)، دانشکده فنی، دانشگاه حائری، دانشکده علو قرانی و پرستاری، و سه گروه برادران شامل حوزه آموزش عالی، بسیج دانش اموزی و گردان امام حسین(ع) در این طرح شرکت می کنند.

مصطفی گلمحمدی بیان داشت: برگزاری مراسم های جشن، ارائه دوره های فنی حرفه ای و کارافرینی، و ارائه ۱۰۰ بسته معیشتی، ۱۵۰ بسته بهداشتی، ۱۵۰ بسته لوازم تحریر و برگزاری کلاس های طب سنتی و … از جمله برنامه هایی می باشد که نیروهای جهادی قرارگاه شهید علم الهدی در این دوره ۱۱ روزه در روستای آسفیج و توابع آن انجام می دهند.

دلها مجذوب شما می شود

در انتها نیز حجت الاسلام حسنی امام جمعه موقت میبد با یادی از شهدای میبدی و دیگر شهدای حمله ناو امریکایی به هواپیمای ایرباس ایران، از مجموعه نیروها و دست اندرکاران اردوهای جهادی تشکر و تقدیر کرد و گفت: ورود بدون چشمداشت و در قالبی مردمی برای رفع مشکلات مردم، بسیار موثر و مهم است.

وی با ابلاغ تشکر و تقدیر از طرف آیت الله اعرافی امام جمعه میبد به نیروهای جهادگر و دیگر دست اندرکاران این طرح، گفت: با ورود و تاثیر گذاری با فعالیت عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم، قطعا دلها را مجذوب خود خواهید کرد.