نامه نوشته شده مرعوبان آمریکا و مزدوران داخلی نشانه ذلت آنها است/ گزارش تصویری

امام جمعه موقت میبد با اشاره به نامه ای که متاسفانه صد نفر از مرعوبان دشمن و مزدوران داخلی و سازشکاران مبنی بر مذاکره با آمریکا نوشته اند ، این اقدام را نشانه ذلت آنها خواند .

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه ، حجه الاسلام محمد اعرافی امام جمعه موقت میبد در خطبه های این هفته نماز جمعه میبد ، ضمن سفارش و تاکید به رعایت تقوای الهی و خداترسی گفت : آنچه موجب روسفیدی انسان در سرای قیامت و پیشگاه خدا خواهد شد که همان رعایت تقوای الهی و گوش سپردن به فرمان شارع مقدس است و می تواند ما را از آتش جهنم و گرفتاریهای آخرت نجات دهد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه ای که متاسفانه صد نفر از مرعوبان دشمن و مزدوران داخلی و سازشکاران ، مبنی بر مذاکره با آمریکا نوشته اند ، گفت : نامه آنها در خصوص دشمنی که برجام را پاره کرد و زیر قول خود زد ، بسیار ذلت بار و بدون هیچ قید و شرطی بود ، چهره های آمریکایی مرعوب شرکت کننده در فتنه ۸۸ امضا کنندگان این نامه بودند و این حکایت از این دارد که آنها می دانند در تصمیم گیری های نظام جایی ندارند.
خطیب موقت نماز جمعه میبد خاطر نشان نمود : بدیهی است ، نظام اسلامی به تبعیت از رهبر مقتدر انقلاب اسلامی با اقتداری مثال زدنی در مقابل آمریکا ، به نسخه ذلت بار این نامه توجهی نخواهند کرد و مردم همچنان مانند گذشته بر پای خود ایستاده در مقابل استکبار مقاومت خواهند کرد و ندای آنها به “هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه” بلند است.
حجه الاسلام محمد اعرافی از سالروز مصیبت تخریب بقاع بقیع و ائمه هدی(ع) در بفیع مدینه در صد سال پیش به دست کودک کشان وهابی و کسانی که داعیه حقوق بشر دارند ، یاد نمود و این را عملی زشت و نقطه ای تاریک در تاریخ تمام ننگین وهابیت خواند که برای آنها به جای مانده است و آنها به خاطر آن واقعه لعن و نفرین همه ملائکه و همه انسانهای آزاده را به جان خریدند.
وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) که به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام نهاده شده است و گرامیداشت این روز و قدر دانی از دست اندر کاران در این عرصه ، بیان کرد : در این باره در آیات و روایات زیادی یاد شده است ، تبلیغ یک امر الهی است که ریشه قرآنی دارد ، تبلیغ امری است که در طول رسالت و پیام رسانی پیامبر و ائمه ما وجود دارد و کسانی که در کار تبلیغ دین هستند اعم از دست اندرکاران سازمان تبلیغات و نیز طلبه ای که از وقت خود مایه می گذارد برای تبلیغ دین در میان مردم تلاش می کنند ، مشمول پاداش و مزد بی حساب خدا هستند.
حجه الاسلام محمد اعرافی تبلیغ را رساندن پیام دینی همراه با چهار ویژگی صادقانه ، صمیمانه ، امانت دارانه و مسئولانه عنوان نمود.
وی افزود : مبلغ دینی کسی است که فریب افکار عمومی را نخورد و اساس تبلیغ نیز مردمی بودن ، تفاهم با مردم ، با مردم حرف زدن ، مردمداری کردن ، ذهن ها را متوجه مقام قرب الهی نمودن ، نزدیک کردن ذهنها به هم و در سایه اینها جوشش های ذهنی مبلغ تراویدن و تراوش کردن ابتکارات هر انسانی می باشد.
امام جمعه موقت میبد تصریح نمود : دشمنان ما تبلیغات بسیاری دارند ، آنها انواع و اقسام فریبها و تزویرها را برای فریب افکار عمومی ، دستیابی به قدرت های شیطانی خودشان ، رسیدن به منافع دنیوی و رسیدن به پول و ثروت فراوان حرام انجام می دهند و موفق هم شده اند ، این ما هستیم که باید فریب آنها را از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی نخوریم .
وی همچنین به رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مردم مبنی بر لزوم خدمت خالصانه به عموم مردم ، رفع مشکلات مردم به ویژه طبقات ضعیف اشاره نمود و بیان کرد : به فرموده مقام معظم رهبری ، مجلس عصاره فضایل ملت چون ایمان ، علم ، اعتماد به نفس ، استقلال ، پایداری ، افتخار به داشته های خود و مرعوب نشدن در مقابل دشمن است .
وی افزود : مجلس باید به فرموده مقام معظم رهبری در پیوستن به معاهدات بین اللملی که در اتاقهای فکر دشمن و استکبار برای حفظ منافعشان طراحی می شود و بر اساس آنها شاید باید از بعضی از قوانین قضایی اسلامی دست بکشیم و شاید خود تحریمی به وجود آورد ، دقت نماید.
وی در ادامه به شاخصه های رفتار انقلابی نمایندگان در بیانات مقام معظم رهبری چون عاقلانه بودن ، مدبرانه بودن تصمیم گیری ها و مجاهدانه بودن آنها و نیز پرهیز از اشرافی گری و تجمل گرایی که یک دولت و نظام را از بین می برد ، اشاره نمود.
حجه الاسلام اعرافی هفته قوه قضائیه را هم گرامی داشت و در ادامه تصریح نمود : مردم انتظار برخورد محکم با تخلفات و نیز اجرای عدالت قاطع ، فراگیر و امیدوار کننده را از قوه قضائیه دارند.
خطیب موقت نماز جمعه میبد در ادامه با گرامیداشت وفات شیخ بهایی که نقش بسیاری در علم و فنون ایران اسلامی داشت ، شهادت جانسوز آیت الله بهشتی که امام فرمودند ، “بهشتی یک امت بود ” و نیز یارانش را نیز گرامی داشت.
وی همچنین ضمن قدردانی از شرکت بی نظیر مردم در نماز عید فطر و نیز حضور آنها در نماز جمعه ، جماعات ، اجتماعات مذهبی و راهپیمایی روز قدس ، یاد کسانی که در روزها و ماه های گذشته در نماز جمعه شرکت می کردند و اکنون در میان ما نیستند ، به ویژه عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله حاج شیخ حسن حجتی را گرامی داشت.
حجه الاسلام اعرافی همچنین از دفاع جانانه ورزشکاران تشکر نمود و آن را دفاعی جسورانه از غیرت ، رشادت و اقتدار ملت خواند و افزود : آنها با اینکه شکست خوردند ، پیروز میدان بودند.