دلسوزی‌های بداخلاق‌ترین بازیکن اسپانیا !

دکتر سید مصطفی میرمحمدی/ دانش آموخته دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران/ استاد حوزه و دانشگاه

سرخیو راموس، بازیکن تیم ملی اسپانیا بعد از برد میلیمتری یتیم پرادعایش برابر ایران توییت زده و از اینکه خانمهای ایرانی در ورزشگاه موفق به تماشای این بازی شده اند، ابراز خوشحالی کرده است!

نکته جالب اینجاست که در خوشبینانه ترین محاسبات، بسیار کمتر از یک درصد مردم، اهل استادیوم رفتن جهت تماشای فوتبالند و کسر بسیار بسیار اندکی از بانوان ایرانی چنین مطالبه ای دارند چون برخلاف هیاهوهای رسانه ای و مجازی اکثر قریب به اتفاق مردم، برای تماشای فوتبال اساسا رغبتی به استادیوم رفتن ندارند.

شاید این بازیکن که برخی مدعیند بداخلاقترین بازیکن تاریخ اسپانیا و لالیگاست(که آخرین دسته گلش هم مصدوم نمودن تعمدی محمد صلاح محبوب بود) خواسته با این شیرین کاری خود، بازی خیلی خوب فوتبالیستهای جوان کشورمان را تحت الشعاع قرار دهد اما خوب بود ایشان بجای نگرانی درباره فوتبال دیدن زنان ایرانی در ورزشگاه(که آمارشان هیچگاه به یک درصد هم نخواهد رسید)، کمی هم به فکر جوانان بیکار کشورش باشد.

اگر غرق بودن در ثروت و شهرت این اجازه را به او نداده که پیگیر وضعیت اقتصادی کشورش باشد، خوب است یکی به ایشان یادآوری کند که کشورش با آن همه درآمد و فوتبال و اروپایی بودن و… یکی از بالاترین نرخهای بیکاری دنیا را دارد و تا همین چندی وقت پیش نه یک درصد، بلکه ۲۵ درصد مردم این کشور با بیکاری دست و پنجه نرم میکردند.

تازه اینها در شرایطی است که راموس و کشورش نه درگیر تحریمند، نه تحت فشار آمریکا هستند و نه جنگی از سر گذرانده اند.

از اینها بگذریم، بد نیست راموس به کاتالانها هم فکر کند؛ نه از باب خاستگاه رقیب دیرینه اش بارسلونا بلکه از باب سرکوب سالهای طولانی تا امروز استقلال خواهی و حق تعیین سرنوشت مردم این منطقه توسط اسپانیایی ها.