دستگاه‌های اجرایی مسائل و مشکلات بین هم و بین بخشی را با تعامل و گفتگو حل کنند/ تصاویر

امام‌جمعه میبد با اشاره به لزوم ورود ثبت‌احوال به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه، گفت: دستگاه‌های اجرائی مسائل و مشکلات بین هم و بین بخشی را با تعامل و گفتگو حل کنند

به گزارش میبدما به نقل از فارس، آیت‌الله اعرافی در در دیدار با مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با تأکید بر لزوم حل‌وفصل مسائل مبتلا به دستگاه‌های اجرائی، گفت: تعامل بین نهادها و ادارات برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت و بسیاری از تنش‌ها و مسائل بین بخشی با گفتگو قابل‌حل است.

وی افزود: ثبت‌احوال دستگاهی است که هر فردی در طول زندگی خود برای امور هویتی چندین بار به آن مراجعه می‌کند و انصافاً این نهاد در تکریم مردم تاکنون موفق عمل کرده است.

امام‌جمعه میبد با اشاره به انواع تکریم ارباب‌رجوع در محیط اداری، اظهار داشت: یکی از ابعاد تکریم، احترام گذاشتن در برخورد چهره به چهره است که حسن خلق لازمه این‌گونه تکریم است.؛ همچنین انجام کار مردم به‌صورت صحیح و با دقت بعد دیگر تکریم است و بعد سوم آن، استفاده از فناوری‌های روز برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مراجعین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم ورود ثبت‌احوال به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بر ضرورت ارائه داده‌های تولیدشده به مسئولین تأکید کرد و ابراز داشت: این دستگاه حاکمیتی باید در مسائل فرهنگی هشدارهای لازم را به مسئولین داده و ابعاد فرهنگی مسائل را گوشزد کند.

محمد علی مکرمی نیز پیش از سخنان وی ضمن تبیین فعالیت‌های ثبت‌احوال، آماری از ثبت رویدادهای حیاتی در شهرستان میبد در سال گذشته ارائه و اعلام کرد: تاکنون برای ۶۰ درصد واجدین شرایط این شهرستان کارت هوشمند ملی صادر و تحویل‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد بیان داشت: در سال ۹۶ رویداد وفات در میبد نسبت به سال قبل ۲ درصد افزایش و آمار ولادت، ازدواج و طلاق نیز در همین مدت به ترتیب ۳، ۱۸ و ۸ درصد کاهش داشته است.

وی از علاقه والدین میبدی به انتخاب نام‌های ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس، علی و امیرحسین برای نوزادان پسر و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، حلما و ریحانه نیز برای نوزادان دختر در سال ۹۶ خبر داد.