گزارش میبدما از برگزاری اولین مجمع سلامت شهرستان میبد/ تصاویر

اولین مجمع سلامت شهرستان میبد با حضور مسئولین دانشکده علوم پزشکی و مسئولین دولتی، ادارات و نهاد های میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما، در این جلسه نمایندگان نهاد ها، تشکل های مردم نهاد و خیری میبد به بیان نظرات و دیدگاه های خود و همچنین ارائه برنامه ها و فعالیت های خود در حوزه سلامت و بهداشت پرداختند.

در این دیدار دکتر محمد حسین لطفی معاون امور مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد، با اشاره به سطح خوب جلسه مجمع سلامت در میبد گفت: باید با برنامه ریزی درست، مشکلات مطرح شده را بررسی و مبنای فعالیت ها را بر آنها بگذاریم و تا سال آینده در حد امکان رفع کرده باشیم.

وی افزود: آمار های ارائه شده مانند نرخ باروری ۳/۲ در میبد، با مقایسه با میزان ۱/۷ کشوری به نوعی معجزه می باشد و مسائلی مانند توقف رشد طلاق و صفر شدن مرگ مادران در هنگام زایمان نشان می دهد کارهای خوبی در اینجا انجام گرفته است.

دکتر لطفی با اشاره به فعالیت خوب خیرین در میبد ادامه داد: در آمارهایی که در اختیار داریم، میبد در محور کار خیری رتبه اول استان را دارد و امیدواریم نگرانی های این عزیزان نیز برطرف شود.

وی افزود: در میبد نیز باید کانون های سلامت محلات راه اندازی شود و رکن اصلی این کار نیز توسط شورای شهر و شهرداری می باشد که امیدواریم به ما کمک کنند.

دکتر محمد حسین لطفی گفت: در حوزه اشتغال و صنایع نیز باید گفت ما مخالف ایجاد صنعت و اشتغال زایی نیستیم و انچه اهمیت دارد زمینه سازی اشتغال مولد و سالم است که باید معضلات زیادی سرطان ها از شاخه های مختلف را کم کند.

لازم به ذکر است که در انتهای این جلسه، بیانیه اولین مجمع سلام شهرستان میبد به امضای حاضرین رسید.