خانه نخبگان قطب و پایگاهی برای استعدادها و ممتازین شهر باشد

اعضای سازمان مردم نهاد خانه نخبگان میبد با آیت الله اعرافی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش میبدما؛ اعضای این نهاد در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و امام جمعه میبد، به ارائه گزارش فعالیت ها و برنامه های این سازمان پرداختند.

آیت الله اعرافی در این جلسه با تشکر از فعالیت های رو به جلو و موثر صورت گرفته، اظهار داشت: خانه نخبگان می تواند اینده روشنی را برای شهر رقم بزند و اگر بخواهیم در تراز بالایی قرار بگیریم، و در سطح استان و کشور خود را نشان دهیم، باید نخبگان ما نقطه اتکای محکمی برای ما باشند.

وی افزود: افقی که برای این نهاد تصور می شود این است که خانه نخبگان یک قطب و مرجعیت فکری و پایگاهی برای استعدادها و ممتازین و نخبگان شهر باشد.

وی با بیان این نکته که داشتن پایگاهی ثابت برای خانه نخبگان از اقتضائات حفظ و پیشرفت آن است، ادامه داد: ارگان هایی مانند اموزش و پرورش و همینطور دانشگاه نیز باید در این مسیر به کمک خانه نخبگان بیایند.

آیت الله اعرافی استمرار جذب نخبگان برای ادامه کار در نسل های بعد و لزوم برنامه ریزی برای آن را مهم عنوان کرد، و ادامه داد: حضور بینشی و فکری در مسائل اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، تا جدا از تثبت شدن خانه نخبگان، گره گشایی نیز در امور اجتماعی صورت گیرد.

وی با تشکر از کارهای خانه نخبگان مانند طرح مهاجرت، و نتیجه محور بودن این نوع تحقیقات، گفت: به صورت پروژه ای، مسائل خاص و حاد را هدفگیری کنید و برای آنها راهکار عملیاتی ارائه کنید.

مدیر حوزه های علمیه کشور، تصریح کرد: سوژه یابی مناسب و ارائه راه حل، از مهمترین کارهای خانه نخبگان باشد تا هم جامعه احساس کند نخبگان شهر در حال فعالیت هستند و هم زندگی مردم را تحت الشعاع قرار دهد.

وی ابراز داشت: یک موضوع نیز داشتن طرح برای مسائل معنوی، اخلاقی، فکری و حتی مسائل کلان سیاسی بدون گرایش جناحی می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایت الله اعرافی در انتها با اشاره به نیاز مبرم آینده پژوهی برای شهر، گفت: گاهی یک تصمیم کوچک می تواند آینده شهر را عوض کند و با استعدادهای خوبی که در میبد وجود دارد می توان آینده خوبی نیز برای شهر رقم زد.