مردم میبد در پیشرفت‌های شهر نقش اصلی را داشتند، و حق داریم از دولت طلب‌کار باشیم+ عکس

نشست سالیانه فعالین فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در مصلی ایت الله اعرافی و با حضور امام جمعه میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ در این نشست طبق روال سنوات گذشته نماینده های برخی از تشکل ها و گروه های مختلف به بیان عملکردها و برنامه های خود پرداخته و برخی از مشکلات مرتبط با حوزه خود را بیان داشتند.

آیت الله اعرافی در انتهای این مراسم با بیان ویژگی های ماه مبارک رمضان و بیان نکاتی اخلاقی، با اشاره به نکاتی اظهار داشت: جامعه ای روی سعادت را می بیند که مسائل فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در صدر مسائل آن باشد.

وی افزود: به رغم همه پیشرفت های صنعتی، آسیب هایی داریم که اگر به آنها رسیدگی نشود، فایده ای ندارد و همه پیشرفت ها را نیز بی ارزش می کند.

ایت الله اعرافی با اشاره به نمونه ای از کارهای خوب صورت گرفته در این زمینه مانند توقف رشد طلاق با همت دادگستری و افراد دست‌اندرکار، ادامه داد: ۱۵ اسیب اجتماعی شناسایی شده است که در راس آنها پرخاش و توهین جای گرفته که باید این معضلات را مداوا کنیم.

وی با اشاره ای به مسائل اقتصادی نیز گفت: برای رشد اقتصادی نیز مردم باید در صحنه باشند که خوشبختانه در همه شاخه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و … در میبد، مردم پای کار بوده اند و در این زمینه ما حق داریم از دولت طلبکار باشیم.

امام جمعه میبد بخش صنعت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در محور صنعت باید پیشرفت ما با نگاه محیط زیستی، اشتغال زایی، خوداتکایی و همراه با فن آوری باشد و دولت نیز باید با تسهیلات مناسب به فریاد صنعت برسد.

وی با تاکیدی مجدد بر موضوع حوزه های انتخابیه، تصریح کرد: با افزوده شدن دو نماینده به حوزه های انتخابیه استان یزد، باز هم اعلام می کنیم که اولویت مهم و مورد مطالبه ما، نماینده مستقل برای حوزه انتخابیه میبد می باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: در محور شهرهای ندوشن، بفروئیه و روستاهای مرتبط نیز باید به نحوی کار شود که همه به صورت عادلانه از امکانات برخوردار شوند، هر چند امکانات و کارهای خوبی نیز به آن سمت رفته است ولی باز هم انتقاد از برخی کم کاری ها را می پذیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این موضوع که جوانان ما امروز به ورزش و نشاط نیاز دارند، ابراز کرد: در کنار کار علمی، جوانان ما به ورزش و نشاط و شادی نیاز دارند اما همه اینها باید با حفظ حدود شرعی صورت گیرد.

وی بیان داشت: در محور فعالیت برای حوزه بانوان نیز باید کارهای بیشتری صورت بگیرد اما این نگاه را نیز باید تقویت کنیم که اهمیت کار زنان خانه و ساختن بنیان قوی برای خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایت الله اعرافی گفت: مدیران و مسئولین ادارات نیز باید غیر از کار اداری متعارف، فراتر از وظایف عادی برای مردم کار کنند و انتظار نیز داریم که نگاه فرهنگی و اجتماعی خود را نیز تقویت کنند.

پیش از سخنان آیت الله اعرافی، حسین فلاح فرماندار میبد به برخی از درخواست ها و انتقادات مطرح شده توسط فعالین فرهنگی و اجتماعی پاسخ گفت.