در تعیین حوزه های انتخابیه شهرستان های جنوبی استان، بی عدالتی نشود/ میبد و اردکان هر کدام یک نماینده مستقل در مجلس داشته باشند+ عکس

شورای اداری شهرستان میبد با حضور ایت الله اعرافی تشکیل جلسه داد.

به گزارش میبدما؛ شورای اداری شهرستان، با حضور آیت الله اعرافی، برخی از مسئولین استان یزد و مسئولین شهرستان میبد، در مصلی ایت الله اعرافی میبد تشکیل شد.

آیت الله اعرافی در نشست اداری با بیان ویژگی های بزرگ و برجسته ماه مبارک رمضان، در توصیه هایی به مدیران و مسئولین دولتی گفت: جوانی، سلامتی و مسئولیت شامل انقضای عالم می باشد و آنچه از ما به جا می ماند انگیزه و دست اورد خدمت است.

وی با بیان نکاتی اخلاقی در مورد وظایف مدیران دولتی و رسیدگی به امور مردم، ادامه داد: در آخرین نشست شورای اداری شهرستان میبد روی ۳۰ الی ۴۰ عنوان خاص توافق و تقسیم کار شد که از مسئولین مربوطه خواهشمندیم به این امور رسیدگی کنند تا در پایان سال ۹۷ پرونده درخشانی از خود به جا گذاریم.

امام جمعه میبد افزود: جدا از امور و فعالیت های معمول کاری که طبق وظیفه انجام می گیرد، کار و فعالیت فراتر از انتظار باید در دستور کار همه مدیران و مسئولین باشد تا در امور راهبردی و کارشناسی پیشرفت حاصل شود.

در حق شهرستان های جنوبی استان بی عدالتی نشود/ میبد و اردکان هر کدام یک نماینده داشته باشند

وی اشاره ای به بحث داغ حوزه های انتخابیه استان یزد نیز داشت و گفت: همان طور که دکتر دهقانی نماینده میبد نیز پیگیر این موضوع هستند، با مسئولین استان نیز قبلا صحبت هایی کرده بودم و خوشبختانه با اضافه شدن دو نمانیده دیگر به استان، زمینه اجرای عدالت در این بخش فراهم شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان داشت: درخواست اول ما به صورت جدی این است که در این دوره به شهرستان های جنوبی استان مانند خاتم، مهریز، تفت و ابرکوه نگاه ویژه ای صورت گیرد و با همراه کردن این شهرها با شهرهای پرجمعیت حقشان در تعیین نماینده ضایع نشود.

وی با بیان این نکته که با استقلال حوزه انتخابیه شهرستان اردکان مخالف نیستیم، تصریح کرد: معتقدیم میبد و اردکان نیز که بعد از مرکز استان پرجمعیت ترین شهرستان ها هستند، هر کدام می توانند برای خود یک نماینده مستقل داشته باشند و از استاندار عزیز نیز درخواست و تاکید جدی داریم این موضوع را رسیدگی فرمایند.

ایت الله اعرافی با اشاره به مشکل ده ساله در این مورد، ابراز داشت: زمان مرحوم یحیی زاده نیز غصه می خوردم که چرا تفت باید در کنار میبد قرار بگیرد که به واسطه میزان رای دهنده بیشتر نماینده میبدی را راهی مجلس می کند و هیچ شانسی برای رای اوردن یک نفر از آن شهرستان نمی ماند.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه نیز به موضوعات مهمی چون کمبود آب، محیط زیست، صنایع و مشکلات موجود و میراث فرهنگی اشاره ای کوتاه و گذرا کرد و افزود: در مورد مسائل جهانی نیز امروزه همه شاهد پیمان شکنی امریکا هستیم و دنیا نیز مشاهده کرد که در این تقابل، ایران صادقانه به وظایف خود عمل کرده است، و ما نیز باید با درون زا کردن اقتصاد خود و اتحاد نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنیم.

علی زینی وند: حضور ایت الله اعرافی برای استان یزد و شهرستان میبد نعمت است

پیش از سخنرانی ایت الله اعرافی، علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به همدلی صورت گرفته در بین مسئولین شهرستان میبد و آیت الله اعرافی در پیشبرد اهداف پیش رو، اظهار داشت: حضور ایت الله اعرافی برای استان یزد و همینطور شهرستان میبد نعمتی است که اثرات مثبت این حضور در شهرستان میبد به عینه دیده می شود.

وی اشاره ای نیز به گرانی های ایجاد شده در بازار کرد و گفت: گرانی برخی از اجناس هیچ توجیهی ندارد و به خاطر جو کاذبی می باشد که برخی القا می کنند و مردم عزیز نیز در صورت برخورد به مراجع قانونی، مانند شماره تماس ۱۲۴ اداره “صمت” گزارش دهند.

زینی وند ادامه داد: حاشیه های ایجاد شده در مورد کمبود سوخت که موجب هجوم برخی به ایستگاه های تامین سوخت شد، نیز واقعیت ندارد و علت آن فقط نارضایتی صنفی کامیون داران بود که به نظرم باید قبل از اینکه اعتراضی صورت بگیرد، مشکلات این نوع گروه ها تدبیر و حل شود تا شاهد بروز این مشکلات نباشیم.

وی با اشاره به معضلات فرهنگی اجتماعی نیز گفت: در محور کارهای فرهنگی اجتماعی بودجه بسیار خوبی لحاظ شده است که متاسفانه هدفمند مصرف نمی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی یزد بیان داشت: قوانین زیادی در کشور وجود دارد که طبق همین قوانین گسترده اگر مدیری دنبال حل مسئله باشد، می تواند فعالیت خوبی انجام دهد و اگر مدیری نخواهد کار مردم را راه بیندازد، با همین قوانین می تواند کشور را قفل کند.

علی زینی وند در انتها با اشاره به لزوم تسهیل امور خیرینی که می خواهند کار خیری انجام دهند، ابراز داشت: همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند باید کار را به بخش خصوصی سپرد، و البته بخش خصوصی توانمند و بالغ را باید در امور فعال کرد که کارها را راحت تر پیش می برد.

در ابتدای این جلسه، حسین فلاح فرماندار میبد با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، صنعتی و عمرانی، در مورد اهتمام ویژه به موضوع ورزش در سال ۹۷ تاکید کرد.

پس از فرماندار میبد، حجت الاسلام علیرضا اقایی رئیس شورای شهر میبد نیز با ارائه گزارشی در مورد واحد میانجیگری دادگستری میبد، با ارائه آماری از میزان طلاق قبل و بعد از اجرای این طرح، در مورد توقف رشد طلاق سخنانی ایراد کرد و درانتهای سخنان خود از کمبود حمایت های دولتی برای مردم میبد که با همت و تلاش خیرین خود شهر را متحول کرده اند، ابراز ناراحتی کرد.

سخنرانی دکتر کمال دهقانی نماینده میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، تقدیر از چند تن از کارمندان اداری میبد، نماز و افطار از دیگر برنامه های این نشست اداری بود.