صلح امام حسن(ع) تحمیلی و نتیجه سستی و کاهلی دوستان آن حضرت بود/ آمریکا هرگاه منافعش اقتضا کند، پیمانش را زیر پا می گذارد

امام‌جمعه میبد گفت: دولتها بدانند مسایل مربوط به اقتدار کشور ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میبد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی در ماه رمضان و تبریک میلاد حضرت امام‌حسن‌ مجتبی(ع) گفت: صلحی که حضرت امام حسن(ع) پذیرفتن یک صلح تحمیلی و نتیجه سستی و کاهلی دوستان آن حضرت بود.

وی همچنین‌ ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ‌خاطرنشان کرد: آن بانوی بزرگ اسوه صبر و شجاعت و پیش آهنگ مبارزه و همگام ‌رسول الله در سخت‌ترین شرایط بود.

رییس حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به بعضی موضوعات سیاسی و تحرکات برخی جریان‌های کشور، بیان ‌داشت: امروز کسانی درصددند ذائقه نسل جوان را تعییر دهند و بینش آنها را نسبت به امریکا از منفی به مثبت شکل دهند که این امر یک خیانت است.

ایت الله اعرافی، به موضوع نقض برجام و بداخلاقی و پیمان شکنی امریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: هر تلاشی برای اینکه چهره منحوس دشمنان این ملت بزرگ را تطهیر کند کار غلط و اقدامی نارواست.

خطیب جمعه میبد با اشاره به روح ستمگری و تجاوز پیشگی امریکای ستمکار تصریح کرد: دولت‌های متوالی امریکا در طول سالهای بعد از جنگ جهانی دوم هیچگاه از تجاوز و ستم‌ به ملتهای مظلوم دریغ نکرده‌اند.

وی، بی‌اعتباری امریکا در پیمان‌ها و دروغ و ستمکاری این کشور را یادآور شد و اظهار داشت: ایالات متحده بارها و بارها قوانین بین‌المللی را در ارتباط با ایران و دیگر کشورها نقض کرده است و هرگاه منافع خودشان اقتضا کند عهد و پیمان را زیر پا می‌گذارند.

امام جمعه میبد، در این رابطه افزود: همه دولت‌های امریکا علی‌رغم ویترین‌های متفاوتی که از خود نشان می‌دهند، از یک خصیصه و روح ستمگری برخوردارند.

ایت الله اعرافی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا در رابطه با ایران ‌و کشورهای اسلامی، نفی اسلام و عقب‌ماندگی کشورهای مسلمان است و در اعمال این هدف شگردهای متفاوت را به کار گرفته است تا ملت‌های مظلوم و مسلمان را به زنجیر بکشد.

رییس مرکز جامعه‌المصطفی العالمیه بیان داشت: اگر ملت‌ها در برابر امریکا شجاع و قاطع و محکم باشند، دشمن را به عقب‌نشینی وا می‌دارند و اگر سسستی کردند، دشمنان مستکبر قدم به قدم به جلو می آیند و راه این مقابله مقاومت است.

ایت الله اعرافی، اروپا را شریک راهبردی آمریکا دانست و تصریح کرد: کشورهای اروپایی از توانایی‌های بالایی در عرصه های سیاسی و اقتصادی برخوردار نیستند و تجربه هم در رابطه با برخی از آنها این را نشان داده است.

وی، توجه به مشکلات اقتصادی کشور و بهره‌گیری از سیاست اقتصاد مقاومتی متکی بر مردم را ضروری برشمرد و افزود: اقتصاد مردمی و مردم نهاد، دانش بنیان و تکیه بر توان و تولید داخلی گامی بلند و از عناصر اقتصاد مقاومتی و برون رفت از مشکلات است.

امام جمعه میبد، وظیفه مردم و سرمایه‌گزاران را در این زمینه خطیر برشمرد و گفت: همه ما باید در این رابطه تلاش کنیم و البته مسولان نیز هم وظیفه سنگین‌تری دارند.

ایت الله اعرافی انسجام و وحدت درونی در کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همه جریان‌ها و مردم باید از بدگویی به یکدیگر پرهیز کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی زمزمه‌ها درخصوص مذاکرات موشکی تأکید کرد: دولتها بدانند مسایل مربوط به اقتدار کشور ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

ایت الله اعرافی، دولتمردان را به حضور پرقدرت در عرصه دیپلماسی توصیه کرد و افزود: باید در عرصه‌های سیاسی با قدرت وارد شویم و از خود نقطه ضعف نشان ندهیم و از موضع مطالبه‌گری نقض برخی قوانین بین‌المللی توسط کشورهای مستکبر را مورد سوال قرار دهیم.

امام جمعه میبد تصریح کرد: ما امروز اصلا در مقام دفاع نیستیم و باید ملت رشید ایران بر کرسی مطالبه‌گری بنشیند، هرچند متاسفانه سازمان ملل توانایی لازم را در انجام وظایف خود ندارد.

ایت الله اعرافی تأکید کرد: دشمن بداند ملت رشید و مقاوم ایران همه سختی‌ها تحمل خواهد کرد و هرگز در برابر آنها تسلیم‌ نخواهد شد.

وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه هفته اکرام به محرومان و یتیمان را گرامیداشت و ماه رمضان را ماه رسیدگی به یتیمان و محرومان برشمرد و اقدامات کمیته امداد و بهزیستی را اقداماتی هماهنگ با روح رمضان دانست.

خطیب جمعه میبد در ادامه حمایت از خانواده‌های زندانیان را مورد توجه قرار داد و گفت: باید برای آزادی زندانیانی که تقصیری جز ورشکستگی ندارند کمک کنیم و همچنین خانواده‌های دیگر زندانیان نیز مورد رسیدگی قرار گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور دخانیات را یک آسیب ناروای اجتماعی دانست و بیان داشت: پدیده دخانیات به ویژه وقتی به سمت اعتیاد و دیگر مواد مخدر برود ویروسی خطرناک برای جامعه است.

امام جمعه میبد در پایان اشاره‌ای به مردم مناطق زلزله زده کشور کرد و ضمن تقدیر از خدمات جبهه فرهنگی میبد در این زمینه، از مردم خواست از کمک به هموطنان شهرهای زلزله زده و بازسازی شهرها و روستاهای آسیب‌دیده دریغ نکنند.