پیگیری نماینده مستقل برای “میبد” در مجلس شورای اسلامی

اخیرا اخباری مبنی بر پیشنهاد استانداری یزد جهت توزیع نماینده بین حوزه های انتخابیه مختلف استان یزد منتشر شده است.

به گزارش میبدما؛ در مدل مذکور، توزیع نمایندگان با این سازوکار پیش بینی شده است:
۱. حوزه انتخابیه یزد ۶۵۰ هزار جمعیت؛ دو نماینده
۲. حوزه انتخابیه میبد و اشکذر ۱۳۶ هزار جمعیت؛ یک نماینده
۳. حوزه انتخابیه تفت، ابرکوه، خاتم ۱۳۰ هزار جمعیت؛ یک نماینده
۴. حوزه انتخابیه مهریز، بافق و بهاباد ۱۲۰ هزار جمعیت؛ یک نماینده
۵. حوزه انتخابیه اردکان ۹۷ هزار جمعیت؛ یک نماینده

بر این اساس، می توان یک سوال جدی را مطرح کرد، که چرا شهرستانی مانند اردکان، با جمعیت و بافت شهری کمتر نسبت به شهرستان میبد، یک نماینده مستقل در مجلس داشته باشد، اما شهرستان های میبد و اشکذر که اتفاقا اختلافات زیادی نیز در بخش های مختلف دارند، یک نماینده مشترک داشته باشند؟

علت اینکه این تقسیم بندی باید بر مردم میبد تحمیل شود چیست و نماینده میبد، آقای کمال دهقانی در قبال این بی عدالتی آشکار چه موضعی خواهند گرفت؟

موضوع حوزه های انتخابیه در استان یزد، یکی از مطالبات بر حق و جدی مردم میبد بوده و حتی در تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای نمایندگی دوره دهم مجلس نیز بارها توسط مردم پیگیری و پرسش شد.

با این شرایط، مردم میبد خود را محق می دانند تا نماینده منتخبشان، سوای موضع گیری های مرسوم دنیای سیاست در حوزه بین المللی، پیشنهاداتی مانند گرفتن نمایندگی مستقل برای شهرستان میبد، و تجمیع حوزه های انتخابیه اردکان و اشکذر را پیگیری کند.
گفتنی است مطابق با سرشماری سال ۹۵ پس از مرکز استان، شهرستان‌های میبد و اردکان به ترتیب با سهم ۸٫۷۶ و ۸٫۶۰ درصد و جمعیت ۹۹ هزار و ۷۲۷ و  ۹۷ هزار و ۹۶۰ نفر در رده‌های دوم و سوم شهرستان‌های پرجمعیت استان هستند.