اختلاف نظر شهرداری و شورای شهر با بنیاد مسکن/ اولویت بندی پروژه ها در میبد+ تصاویر

محمود اسدزاده گفت: مورد اختلاف شهرداری و شورای شهر با بنیاد مسکن میبد در مورد مطالبات شهرداری در شهرک های زیر مجموعه بنیاد مسکن می باشد.

به گزارش میبدما؛ محمود اسدزاده شهردار میبد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان، در پاسخ به خبرنگار میبدما در مورد اختلافات شهرداری و بنیاد مسکن، اظهار داشت: بنیاد مسکن چهار شهرک فجر بیده، شهرک شهدا و بخشی از شهرک امام صادق(ع) و بخشی از شهرک امام در بفروئیه را در سی ساله گذشته حوزه فعالیت های عمرانی خود قرار داده است.

وی افزود: طبق تبصره ماده ۱۱۰ شهرداری ها قبلا ده درصد و امروزه ۲۰ الی ۲۵ درصد باید مجموعه را در اختیار شهردای بگذارند تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

اسدزاده تصریح کرد: شهرداری در راستای این ساخت و سازها و برای مطاللبات مردم در این شهرک ها نیز باید به اندازه مردم دیگر نقاط میبد پاسخگو باشد و خدمات مختلفی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: مذاکراتی شروع شده که بنیاد مسکن میزان تعهداتی که قبلا مقداری از آنها انجام شده را کامل کند تا شهرداری نیز بتواند بر این اساس مطالبات مردمی را به بهترین نحو پاسخ دهد.

محمود اسدزاده ابراز داشت: بنیاد در پاسخی که داده است انچه را در گذشته انجام شده بر اساس توافقات با شهردای وقت دانسته، اما مطالبات ما پاسخگویی در دایره قانون است؛ بنیاد درخواست دارد که قانون در حوزه فعالیت های جدید اعمال شود که شهرداری مبنا را کارهای قبلی نیز می داند و امیدواریم این اختلاف نظر با تفاهم و به زودی حل شود.

اولویت بندی پروژه ها بر چه اساسی صورت می گیرد؟

شهردار میبد در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ما در مورد عدم اولویت بندی پروژه های عمرانی در این دوره، گفت: تمام دغدغه ما در شهرداری و شورای شهر، اولویت بندی و هزینه کردن بر اساس نیاز مردم است.

وی بیان داشت: برخی از پروژه ها مانند بلوار نبی اکرم(ص)، مربوط به اولیوت بندی های شهردار و شورای شهر قبلی می باشد که باید آنها را تکمیل کرد و برخی از پروژه ها نیز دارای اسناد خزانه و بودجه بندی از خارج از میبد هستند که ملزم به تکمیل هستیم.

اسدزاده خاطرنشان کرد: برای اولیوت بندی هایی جدید نیز، یکی از مبناهای ما نتیجه نظرسنجی مردمی می باشد که طرح آنها توسط دانشگاه آزاد اجرا شده است.

وی با اشاره به اولویت برخی از پروژه ها مانند بلوار رشیدالدین به خاطر مصوب شدن در شورای ترافیک به خاطر تصادفات زیاد، گفت: برای اجرای پروژه هایی که در دستور کار قرار می گیرند جلسات زیادی از طرف شهرداری و شورای شهر برای چکش کاری طرح ها انجام می گیرد که نتیجه آن اجرای پروژه ها بر مبنای اعتدال و عدالت باشد.