ادامه مسیبرجام نباید ما را به یک شکست دیگر بکشاند/ کاهش جمعیت خطر بزرگی برای کشور است

امام جمعه میبد با تأکید بر این نکته که ادامه مسیر برجام نباید ما را به یک شکست دیگر بکشاند، گفت: آمریکا و اروپا پیمان‌های راهبردی با یکدیگر دارند و قرار نیست از پیمان‌ها و راهبردشان دست بردارند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های اولین جمعه ماه رمضان شهر میبد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان اظهار داشت: خداوند ماه رمضان را میدان یک مسابقه بزرگ معنوی قرار داده است و انسان‌ها در این میدان به دو گروه تقسیم شده‌اند که برخی در این میدان پیشتاز هستند و به رستگاری رسیده‌اند و گروهی نیز در این میدان عقب افتاده‌ و نتوانسته‌اند به هدف نهایی دست یابند.

وی افزود: در اول ماه رمضان باید احساس این مسابقه را در خود بیافرینیم و در این مسیر با سرعت، حرکت کنیم.

ایت الله اعرافی در ادامه به فرارسیدن روز ملی جمعیت اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این مناسبت، گفت: بسیاری از کشورها در جهان با کاهش جمعیت و افزایش جمعیت کهنسال روبرو هستند و کشور ما هم در یک دهه اخیر به طور ملموس و پرشتاب به سمت کاهش جمعیت رفته است که این موضوع یک خطر بزرگ برای کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه بیان داشت: تئورسین‌های مستکبر در مقاله‌های گوناگون تصریح کرده اند که اگر رشد بسیار پایین جمعیت در ایران ادامه یابد، نیازی نیست برای مقابله با این کشور به زور متوسل شویم.

وی با اشاره به رشد ۱,۴ جمعیت در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: کاهش جمعیت در کشور ما خطر بزرگی برای انقلاب و اسلام ناب محمدی است.

ایت الله اعرافی به خانواده‌ها توصیه کرد که به مقوله ازدواج به موقع و فرزندآوری توجه داشته باشند.

امام جمعه میبد با اشاره به فرارسیدن روز بهره‌وری گفت: ما در مصرف و هزینه به ویژه در مصرف انرژی از مسرف‌ترین کشورها هستیم.

ایت الله اعرافی بحث آب و انرژی را یک بحث اجتماعی برشمرد و بیان داشت: این یک موضوع فردی نیست و نمی توان گفت که چون پول خودمان است، هر طور بخواهیم مصرف می‌کنیم.

خطیب جمعه میبد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد، تقویت مساجد و رونق دادن به مساجد را مهم برشمرد و بر حضور نوجوانان و جوانان و تقویت حضور آنها در مسجد و جمعه و جماعت تأکید کرد.

ایت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز مقاومت و سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: جوانان غیور ما با فرمان امام خمینی(ره) در یک مقطع تاریخی وارد عمل شدند و با کمک دیگر نهادها یک معجزه بزرگ آفریدند.

وی با بیان این که امروز هم این مقاومت در قصه برجام باید رقم بخورد، تصریح کرد: رهبری بارها بر نکات متعدد در قضیه برجام و بی اعتمادی به دشمن تأکید کردند و مذاکره کنندگان را بر توجه به اقدامات دشمن توصیه نمودند. البته امریکایی‌ها هیچ موقع به عهدهای خود پایبند نبودند اما رییس جمهور فعلی آمریکا گستاخانه در رابطه با توافق نامه برجام عمل کرد.

ایت الله اعرافی با تأکید بر این نکته که ادامه این مسیر نباید ما را به یک شکست دیگر بکشاند، اظهار داشت: آمریکا و اروپا پیمان‌های راهبردی با یکدیگر دارند و قرار نیست از پیمان‌ها و راهبردشان دست بردارند.

وی به مسئولان کشور توصیه کرد: باید در این خصوص بسیار دقیق باشند و با فرصت و زمان محدود در برابر طرف‌های مقابل، تعهد قابل اعتماد بگیرد.

ایت الله اعرافی، هوشمندی و قاطعیت در مذاکرات را از موارد مهم برشمرد و گفت: مع الاسف در مواردی مسئولان از خود نقاط ضعف نشان می‌دادند و باید گفت ارائه ضعف در معرکه مذاکره ناپسند است.

امام جمعه میبد، ذوق نداشتن در مذاکرات را موضوع دیگری دانست که نباید در برابر دشمن صورت گیرد و گفت: اینکه در این رابطه جشن و پایکوبی برگزار کنیم، خوب نیست و دشمن بر اساس این نقاط را جلو می‌آید.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: باید در برابر طرف‌های مذاکره قاطع و محکم ایستاد و در این صورت به فضل خدا تمام نقشه‌‌ها و شیطنت‌ها نقش بر آب خواهد شد.

وی، در ادامه افزود: روح مقاومت و فتح خرمشهر علاوه بر جریان مذاکره با دشمن، باید در امت اسلامی در برابر اسرائیل نیز جلوه کند.

رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن محکوم کردن حوادث اخیر بسیار تلخ در فلسطین اشغالی گفت: اینکه رسما آمدند پایگاه امت اسلامی را مورد تعرض قرار دادند و سفارت آمریکا را به آنجا منتقل کردند، این توهین آشکار به مسلمانان بود.

ایت الله اعرافی اظهار داشت: این عمل تحقیر دولت‌های مسلمان بود و این که دولت های حقیر وابسته با سکوت با دشمن همراهی کردند بسیار زجرآور بود.

وی اظهار امیدواری کرد: روزی فرا می‌رسد که امت اسلامی گریبان مستکبران و مزدوران و دولت‌های حقیر را خواهد گرفت.

امام جمعه میبد در پایان با ذکر این مطلب که روی نهادهای بین المللی که بر روی این جنایات سکوت کردند، سیاه است، گفت: امسال به فضل الهی در ماه رمضان و در روز قدس امت اسلام سیلی محکمی به این تبه‌کاران خواهد زد و ملت بزرگ و روزه‌‌ار ایران و مسلمانان در صحنه عالم اسلام در برابر یاوه گویی‌ها خواهند ایستاد و دشمن طعم شکست و ذلت را خواهد چشید.