اروپای امروز زیر ذره‌بین آمریکا و غیر آزاد است/ مقاومت شما و شهدای شما، مردم فرانسه را مجذوب خود می کند+ عکس و فیلم

رولند آوورو گفت: نقطه نظرات من با دیدگاه های دولت من همسوئی ندارد و بسیار متفاوت است.

به گزارش میبدما، این دیپلمات فرانسوی و فعال ضد صهیونیزم در جمع اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی میبد، اظهار داشت: مشکلات بسیاری توسط آمریکا در این دنیا به وجود آمده و جنگ های زیادی نیز به وجود امده که علل آن ها مشخص نیست.

دبیر اول سفارت فرانسه در تانزانیا، با اشاره به کشورهای منطقه و مشکلات زیادی که در این سالها گریبان مردم این کشورها را گرفته است، گفت: نباید کشوری به نام فلسطین را نیز فراموش کنیم، در این سالها توافقات زیادی با اسراییل بسته شده که توسط آمریکا حمایت شده، و حتی در این روزها سفارتش را در تصمیمی یک طرفه به قدس منتقل کرده است، و این در حالی است که اگر آمریکا پایش را کنار بکشد، خیلی تفاوت می کند.

اوورو با بیان این موضوع که می دانیم ایران توجه ویژه ای به کشورهای منطقه دارد، بیان داشت: هدف از جنگ های منطقه در ظاهر برای رسیدن به دموکراسی است ولی هدف اصلی، گسترش قدرت در منطقه به مرکزیت اسرائیل است و تجزیه منطقه نیز همین هدف را دنبال می کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دولت های اروپایی نسبت به بیست سال پیش کمتر آزادی دارند و امروزه بیشتر زیر ذره بین آمریکا هستند، ما حدود ۵۰ سال پیش رئیس جمهوری به نام شارل دوگل داشتیم که تلاشش را برای از بین بردن هژمونی آمریکا می کرد اما امروزه این موضوع بسیار تغییر کرده و حتی امریکایی ها بعد از جنگ عراق اعلام کردند که فرانسه به خاطر برخی از دیدگاه های مخالف جنگش باید مجازات شود.

وی خاطر نشان کرد: خارج شدن امریکا از برجام بیشتر ازمایشی برای ترامپ و امریکاست و جوری که من از شما ایرانی ها فهمیدم، این است که مردم ایران از خروج آمریکا از برجام ناراحت نشده اند.

عضو کابینه های مختلف وزارتخانه های کشور فرانسه، بیان داشت: قدرت های بزرگ شکستنی هستند و بالاخره شکست خواهند خورد و من خیلی خوشبینم که این ابرقدرتی به زودی به پایان خواهد رسید.

نویسنده کتاب تخریب بزرگ، بیان داشت: مردم فرانسه امروزه از عربستان که برای تروریستها خرج می کند خوششان نمی آید و اسلام را عجیب و غریب می بینند و فکر می کنند این مدل تفکر در اسلام، برای همه مسلمانان است.

رولند اوورو (Roland Hureaux) در انتها با بیان این موضوع که مردم فرانسه تفکر شیعه را به درستی نمی شناسند، گفت: مطمئنا اگر مردم فرانسه شیعه را بشناسند از آن بسیار خوششان می آید و می بینند که این تفکر به مسیحیت نیز نزدیک است، و من این را خوب می دانم که چیزهای خوبی مانند مقاومت شما و شهدای شما، آنها را جذب می کند.