همه چیز درباره موج بیماری اخیر در میبد +پاورپوینت

همه روزه در ۲ نوبت و در چند نقطه شهر، آب آشامیدنی مورد آزمایش قرار می گیرد و تاکنون علائمی دال بر آلوده بودن آب آشامیدنی مشاهده نشده/ وی عامل این بیماری را باکتری شیگلا عنوان کرد و راه سرایت آن را مدفوعی – دهانی بیان کرد.

در جلسه مجمع همگرایی شهرستان که عصر روز چهارشنبه در محل یادواره شهدای میبد برگزار شد، یکی از مسئولان بهداشت و درمان شهرستان به تشریح بیماری شایع شده در روزهای اخیر پرداخت.

به گزارش خبرنگار میبدما، این مقام مسئول با پذیرفتن بالا رفتن درجه  EC آب به خاطر کم شدن سهم آب اصفهان، این ادعا که کیفیت آب باعث شیوع این بیماری شده است را کاملا نادرست دانست.

وی تاکید کرد که همه روزه در ۲ نوبت و در چند نقطه شهر، آب آشامیدنی مورد آزمایش قرار می گیرد و تاکنون علائمی دال بر آلوده بودن آب آشامیدنی مشاهده نشده است.

این مقام مسئول نام بیماری شایع شده را “التور” عنوان کرد که یک بیماری فصلی بوده که همه ساله در ماههای شهریور و مهر و در نقاط مختلف با شدت و ضعف شیوع پیدا می کند. اما امسال اندکی زودتر و با شدت بیشتری رواج یافته و مختص به میبد و یا استان یزد نمی باشد.

وی عامل این بیماری را باکتری شیگلا عنوان کرد و راه سرایت آن را مدفوعی – دهانی بیان کرد.

وی با اشاره به این نکته که بیشتر، کودکان زیر ۱۲ سال و سالمندان به این بیماری مبتلا می شوند، از فروکش کردن موج اول این بیماری خبر داد و اظهار داشت انتظار می رود در روز های آینده موج دوم این بیماری که ایندفعه والدین کودکان مبتلا را مورد هدف قرار خواهد داد، آغاز شود.

این مسئول بهداشت و درمان میبد خاطرنشان ساخت: موج این بیماری در استان یزد محدود نمانده و اخیرا در استانهای دیگر نیز مواردی از آن گزارش شده است.

وی گفت: در قریب به اتفاق موارد دوره این بیماری ۲۴ الی ۴۸ ساعت است و خوشبختانه خطری جدی را متوجه بیمار نمی کند.

وی ضمن اشاره به تشکیل کمیته هایی از طرف استان و مرکز برای رصد کامل این بیماری و علل شیوع آن،تنها راه پیشگیری از این بیماری را، رعایت بهداشت فردی، شستن کامل  دستها پس از بیرون آمدن از توالت، شستن دقیق میوه و سبزیجات اعلام کرد.

همچنین ارسال پیامک های مشکوکی مبنی بر آلوده بودن آب شرب شهرستان، را صرفا در جهت رسیدن به  اهداف سودجویانه دانست.

برای مشاهده پاورپوینت آموزشی در مورد بیماری التور اینجا کلیک کنید.