کمک ۳۰۰ میلیونی مردم میبد به بازسازی عتبات در سال ۹۶ / ثبت سند افتخاری برای کمک به ساخت صحن حضرت زهرا(س)

علی محمد اسعدی اظهار داشت: مردم میبد، سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان به بازسازی قبور مطهر ائمه اطهار در عتبات عالیات کمک کرده اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان میبد، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، در گفتگو با خبرنگار میبدما، گفت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون نزدیک به ۱۷۰ پروژه کوچک و بزرگ در عراق صورت گرفته که ۲۱ طرح بزرگ برای توسعه حرم ۶ تن از ائمه اطهار در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا را نیز شامل می شود.

وی با بیان این موضوع که ستاد عتبات عالیات کشوری زیر نظر سردار حسن پلارک، در ساخت و ساز حرم های ائمه اطهار گام های خوبی را برداشته است، ادامه داد: ستاد بازسازی در سه بخش اقدامات ترمیمی و تعمیری، ساخت و ساز صحن ها و رواق ها، و ساخت بزرگترین پروژه جهان اسلام در نجف اشرف که همان صحن مبارک حضرت زهرا(س) می باشد، فعالیت دارد.

اسعدی ساخت گنبد امام حسین(ع) در کرمان را از دیگر فعالیت های قابل توجه ستاد بازسازی عتبات، عنوان و تصریح کرد: لاغر سازی ستون های حرم امام حسین(ع) و افزوده شدن ۶ متر فضا برای زیارت زائرین و ساخت صحن حضرت زینب(س) در عتبات عالیات؛ و همچنین شروع کمک به بازسازی حرم حضرت زینب(س) در سوریه از فعالیت های قابل توجه ایرانی ها می باشد.

وی با اشاره به این نکته که کمک های مردمی طبق نظر خودشان و مورد نذری که داشته اند خرج می شود، افزود: در سال گذشته مردم میبد بعد از مرکز استان بیشترین حمایت و کمک را برای بازسازی عتبات داشته اند، که این موضوع از توجه ویژه مردم و خیرین میبدی به ائمه اطهار حکایت می کند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات در میبد ادامه داد: کارخانه های کیمیا سرام، اورچین، آجر خوشرنگ و قبل از آنها آقایان صفدری زاده کمک های زیادی برای تامین کاشی و سرامیک و دیگر مواد مورد نیاز برای بازسازی کرده اند که جا دارد از ایشان تشکر ویژه ای انجام دهم.

وی، سه موکب میبدی فعال در زمان اربعین و همینطور اضافه شدن موکب چهارم را از دیگر نشانه های ارادت مردم میبد به ائمه اطهار دانست و افزود: از کارهای جالب توجه دیگری که انجام می گیرد، زدن سند افتخاری به نام خیرین است، به این نحو که در ازای مبلغ سه میلیون تومان، برای هر متر مربع سند صادر می شود.

اسعدی با اشاره به همت زیاد بانوان در این محور و با بیان این نکته که در حدود ۸۰ نفر از بانوان، رابط نذورات مردمی با ستاد هستند، خاطر نشان کرد: بانوان بزرگوار میبدی در بافت قالی نیز تلاش خوبی از خود نشان دادند، به نحوی که در سال گذشته ۸ تخته قالی بافته و فروخته شد و پول ان برای بازسازی عتبات هزینه شد.

وی افزود: هم اکنون نیز بانوان میبدی در محله های شهیدیه، با دو تخته قالی، مهرجرد دو تخته، محمودآباد یک تخته، یخدان یک تخته و علی آباد با چهار تخته، در حال کمک رسانی برای بازسازی هستند.

علی محمد اسعدی در انتها با تشکر از آیت الله اعرافی، امام جمعه میبد و دیگر مسئولینی که همکاری خوبی با ستاد بازسازی داشته اند، گفت: توجه به حرم و قبور ائمه اطهار و حفظ و احیاء آنها در احادیث بسیار تاکید شده و مردم عزیز میبد نیز چون گذشته می توانند از طریق مراجعه به ستاد و یا واریز وجه نقد به شماره حساب ۳۴۱۴۸۱۲۸۸۵۱۷۱۶-۱ به حساب ستاد عتبات عالیات میبد، در این کار خیر سهیم باشند.