در اعتماد مردم به نظام، نباید خدشه ای وارد شود/ مردم اگر شکایتی از شهرداری و شورای شهر دارند طی ۳۵ روز می توانند به نیروهای سازمان بازرسی مستقر در شهرداری میبد مراجعه کنند

حجت‌الاسلام اکبر طالبی اظهار داشت: فساد در دستگاه های یک حکومت سابقه زیادی در تاریخ دارد و یکی از دغدغه های هر نظام و حکومتی برخورد با مفسدان می باشد.

به گزارش میبدما، مدیر کل سازمان بازرسی استان یزد در جلسه ای که با حضور مسئولین میبدی در سالن جلسات شهرداری میبد تشکیل شد، با اشاره به سابقه طولانی نظارت و بازرسی در حکومت ها و مخصوصا حکومت اسلامی امیرالمومنین(ع) به عنوان نماد یک حکومت جامع دینی، گفت: آمار جهانی ما در این موضوع آمار مناسبی نیست و در بین مردم نیز این موضوع بسیار پر رنگ تر مورد بررسی و نقد و تحلیل قرار می گیرد.

وی با اشاره به هوشیاری مردم جامعه نسبت به مسئولین و عوامل دولت ها در این محور، بیان داشت: متاسفانه بحث فساد فراگیر و احساس فاسد بودن تعداد زیادی از مسئولین بین مردم رواج یافته در حالی واقعا اینگونه نیست و مسئولین و عوامل پاک دست و درستکار زیادی نیز وجود دارند.

حجت الاسلام طالبی افزود: همه ما به اعتماد مردم به نظام و حاکمیت اسلامی افتخار می کنیم و هر چه داریم از همین اعتماد است، و باید تلاش کنیم که به این اعتماد ضربه وارد نشود که در غیر این صورت باید احساس خطر کرد.

وی با بیان این موضوع که باید برای ریشه کنی فساد در همه سیستم های دولتی تلاش خود را انجام دهیم، تصریح کرد: باید قانون را ملاک و معیار فعالیت های خود قرار دهیم و به بهانه نارسا بودن قانون در برخی از زمینه ها و یا راه انداختن کار مردم، از چارچوب قانون بیرون نرویم.

بازرس کل استان یزد تاکید کرد: اگر در برخی موارد هم به کمّی و کاستی قانون برای رفع مشکلات مردم برخوردیم، باز هم باید بر رعایت دقیق کار قانونی اصرار کنیم تا عیب آن را کشف و ثابت کنیم اشکال کار از کجاست.

وی با اشاره به این موضوع که قانون گذار باید در نتیجه این کارها اشکال قانون وضع شده را دریافت و نسبت به اصلاح آن تلاش کند، خاطر نشان کرد: اگر امروز به نوعی ایثارگری کردیم و برای رفع مشکل مردم از قانون فراتر عمل کردیم، چه تنظمینی وجود دارد که همین رد شدن از قانون، در مسئولین بعدی از روی هوای نفس و بنا بر مصالح شخصی صورت نگیرد؟

حجت الاسلام طالبی با بیان توضیحاتی پیرامون روند کار بازرسی در استان یزد از چند سال گذشته، ادامه داد: در این جلسه صحبت هایی در مورد مشکلات و مسائل غیر قانونی صورت گرفت که اگر چند سال قبل آن را به ما انتقال داده بودند، می توانستیم به کمک دوستان درصدی از این مشکلات را رفع کنیم.

وی بیان داشت: بازرسی این دوره، یکی، بر محور برنامه ای و مصوب است و دیگری بر مبنای نظارت موردی و بدون پیش بینی و در نتیجه شکایات مردمی یا گزارشات نیرو های بازرسی می باشد.

حجت الاسلام اکبر طالبی با بیان این نکته که اصلا دنبال مچ گیری نیستیم و دوستی با مردم و مسئولین با توجه به حفظ بیت المال در سرلوحه کارمان قرار دارد، گفت: در مدت حدود ۳۵ روزی که در شهرداری میبد و دیگر سازمان ها مشغول نظارت و بازرسی هستیم، مردم عزیز نیز می توانند انتقادات، نظرات و شکایات خود را به نیروهای ما انتقال دهند.

لازم به ذکر است پیش از صحبت های حجت الاسلام طالبی؛ محمود اسدزاده، شهردار؛ حسین فلاح، فرماندار؛ حجت الاسلام آقایی، رئیس شورای شهر؛ و مجید زارعی، عضو شورای شهر میبد به بیان و ارائه صحبت های خود پرداختند.