مسئولان ادارت بیش از گذشته به خدمتگزاری به مردم بپردازند/ توطئه دشمن، با کار و تلاش خنثی می‌شود

امام جمعه میبد گفت: با کار و تلاش و حمایت از توان داخلی و روحیه مقاومت می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش میبدما به نقل از پایگاه خبری نارین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد با تبریک ایام مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: محور طلوع خورشید بعثت را وجود انسانی کامل و متعالی است که در حوزه اخلاق، دارای سلوک و سیره و نظمی آراسته بود و نیز سیره اجتماعی وی همراه با حسن خلق، گشاده‌رویی، توجه و احترام به دیگران، مهمان‌نوازی، تواضع و فروتنی، کمک به دیگران و مهربانی می‌باشد.

وی ضمن تأکید بر الگو گرفتن از سیره و سلوک پیامبر در زمینه‌های مختلف اخلاقی، مسائل عبادی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی گفت: می‌توان براین اساس یک نظام مدیریتی منسجم در جامعه بر پایه مدیریتی که پیامبر در اداره امور جامعه خود داشت، به وجود آورد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر از خدمات مسئولین در سال ۹۶ بیان داشت: هنر ادارات در این است که بتوانند در ارتباط با مردم، گره گشایی امور و اجرای پروژه ها و طرح های اساسی بر اساس اولویتهای از پیش تعیین شده کارهای نو، جدید و مهمی را انجام دهند.

اعرافی سپس به لزوم اولویت قراردادن رسیدگی به مشکلات مردم و گره گشایی و خدمت به جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مسئولان باید با عزم جدی و اراده قاطع به مردم خدمت کنند و بتوانند در آخر هر سال ارزیابی و کارنامه ای مثبت در اختیار مردم قرار بدهند.

امام جمعه میبد در ادامه بر تولید داخلی و مبارزه با قاچاق تاکید کرد و بیان داشت: شهرستان میبد می‌تواند در فرایند و چرخه تولید کالای ایرانی پیشقدم شود که در این زمینه می‌توان علاوه بر حمایت از تولید داخلی، سرمایه‌ها و تسهیلات را نیز به سمت آن سوق داد.

وی تصریح کرد: لازم است تولیدکنندگان در تولید کالای ایرانی استاندارها را عایت نمایند و نیز در هنگام توزیع و در فروشگاه ها کالای ایرانی در مقابل دید مردم قرار داشته باشد و ما نیز تلاش کنیم تا خود را ملزم به استفاده از کالای ایرانی نماییم که نتیجه آن رونق، اشتغال و گشایش در کار مردم است.

خطیب نماز جمعه میبد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به مسائل بین‌المللی پرداخت و عنوان کرد: نظام سلطه چند مسیر را برای رسیدن به خواسته‌های خود دنبال می کند که باید با موقعیت شناسی هوشمندانه توسط قشر جوان و تحصیل‌کرده، حوزه، دانشگاه و دیگر اقشار جامعه این توطئه‌ها خنثی شود.

اعرافی افزود: آنها با سرمایه‌گذاری های عظیم سعی در فروپاشی پایه‌های اعتقادی، فکری و اخلاقی جامعه و نسل جوان ما دارند و باید گفت که ما در برابر تهاجمی بسیار شدیدتر از هر زمان دیگر قرار داریم که پایه نظام فکری و اخلاقی جامعه و همچنین همبستگی و اتحاد ما را هدف قرار داده است.

وی اظهار داشت: فشارهای اقتصادی که دشمنان نظام بر ملت ایران وارد می‌کنند و تحریم های جدید که به بهانه‌های جدید نسبت به ما اعمال می‌نمایند، برای مهار قدرتی که ایران در منطقه دارد.

خطیب جمعه میبد در پایان به انسجام جبهه مقاومت که چون زنجیری استوار و مقاوم در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کرد و دشمن را از پای درآورد و همچنین تلاش‌های مراکز علمی که با ایستادگی در مقابل دشمن، آنان را وادار به تغییر سیاستشان کرد و گفت: با کار و تلاش و حمایت از توان داخلی و روحیه مقاومت می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.