نامه ۳۰۰ نفره به رهبر انقلاب؛ سقوط انقلاب در نبود دکتر محمود احمدی نژاد !؟/ تصاویر

احمد کریمی/ وبلاگ حکمت ما

در کتاب “حکمت ها و اندرزها”ی استاد شهید مرتضی مطهری آمده است، انتقاد کننده باید دو شرط را دارا باشد تا انتقادش زمینه ساز حرکت و اصلاح باشد، و در غیر این صورت انتقاد باعث ایجاد هرج و مرج و توقف در حرکت اصلاحی می شود؛ از این دو شرط، یکی داشتن “حسن تشخیص” و دیگری داشتن “حسن نیت” است.

در نامه ای که توسط ۳۰۰ نفر از دوستان دغدغه‌مند، به رهبر انقلاب نوشته شده، و در آن، بردن همه ارکان نظام زیر ذره بین بد بینی و رسیدن به نقطه عطفِ دفاع تمام قد از احمدی نژاد، به چشم می خورد، نداشتن “حسن تشخیص” را می توان به راحتی دریافت، چه، خود این دوستان هم اذعان دارند که دیدبان انقلاب اسلامی بسیار گسترده تر و بسیار جزئی تر و دقیق تر بر مسائل و مشکلات نظام واقف است؛ و اینکه بخواهیم صرفا اطلاعات ناقص و یکجانبه خود را در قالب نامه ای سر گشاده فریاد بزنیم، نشان از عدم وجود حسن تشخیص در این محور دارد.

مسلما برخورد با یک جامعه محدود و گروه هدف خاص که این دوستان در محورهای کاری خود دارند، نمی تواند تشخیص بیشتری نسبت به رهبری، که از جوانب مختلف به موضوعات روز جامعه اشراف دارد، برایشان ایجاد کند…

در مورد حسن نیت هم می توان تعاریف زیادی ارائه داد، همه این دوستان طبیعتا از روی حسن نیت زیر این نامه را امضا زده اند، در حالی که نیت، وقتی بر مبنای همه جانبه نگری و اشراف اطلاعاتی و بصیرت پایه ریزی نشده باشد، به راحتی می تواند دستمایه خوبی برای انحراف انسان شود.

در تاریخ بارها این موضوع اتفاق افتاده است که نیت انسان ها دستمایه شیطان قرار گرفته و ضربات سنگینی نیز بر پیکره جبهه خودی وارد آمده، که نمونه بسیار مشهود آن شهادت حسین بن علی(ع) با نیت قربه الی الله بوده است.

اشتباه نکنیم، در نیت افراد شک نمی کنیم، اما نیتِ یک عمل، چیزی است و همراه شدن آن با عملی که در راستای رضایت خدا نباشد، چیزی دیگر، در زمان قیام امام حسین(ع) بسیاری در مکه و مدینه و کوفه با نیت خدایی در حال تحصیل علم، انفاق، قائم به نماز و روزه دار بودند، ولی سکوت آنها و کنار کشیدن از حمایت فرزند رسول خدا(ص) هیچ جایی برای دفاع از نیت خالصانه ! آنها نگذاشت…

این نامه دلسوزانه ! که امروزه تیتر یک رسانه های دشمنان ضد انقلاب شده و با ندیدن نقاط قوت و نبود تحلیل درست و منطقی در متن آن، به یک “لایک” حسابی به اظهارات هجومی منافقان و دشمنان انقلاب، در ناکارآمدی نظام اسلامی برای مدیریت جامعه تبدیل شده، نه “حسن تشخیص” دارد، و نه “حسن نیت”؛ بلکه فقط یک خط را دنبال می کند، و آن هم نشان دادن زمینه سقوط انقلاب اسلامی ایران در نبود شخصی به اسم محمود احمدی نژاد است، و لا غیر !!!

این نامه نه تنها هشداری منصفانه در مورد وضعیت کنونی نیست، بلکه تاکید بر حرکتی غیر اصلاحی و تلاشی در تکمیل یک پازل مرموز می باشد که خودش فتنه ای بزرگتر از فتنه ۸۸ است، چه، به قول امیرالمومنین علی (ع)، فتنه در آغاز، خود را شبیه حق نشان می دهد و وقتی پشت می کند، واقعیت خود را نشان می دهد…