مسأله فلسطین راهی جز مبارزه و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ندارد/ گزارش تصویری از نماز جمعه

امام جمعه موقت میبد گفت: مسأله فلسطین راهی جز مبارزه و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ندارد و انشالله تا چندسال آینده اسرائیلی روی کره خاکی وجود نخواهد داشت.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، حجت‌الاسلام علیرضا حسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد، ضمن گرامیداشت ۲۰ فروردین روز ملی فن‌آوری هسته‌ای اظهار داشت: این نامگذاری در سال ۱۳۸۵ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از اعلام دست‌یابی جمهوری اسلامی ایران به فن‌آوری غنی‌سازی اورانیوم صورت گرفت.

وی با بیان این که کشور ما علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارها به این دانش دست پیدا کرده است، گفت: این دست‌آورد توسط دانشمندان جوان با تفکر بسیجی و دلداده به نظام بوجود آمد و آنها کلمه ما می توانیم را معنا کردند.

وی افزود: متاسفانه در توافق برجام خیلی از این دست‌آوردها را از ما گرفتند و ما نقداً و با وعده نسیه آنها به تعهدات خود عمل کردیم، اما تاکنون چک وعده نسیه طرفهای مقابل پاس نشده و ظاهرا پاس هم نخواهد شد.

امام جمعه موقت میبد در ادامه بیان داشت: اگر نگاه مسئولان و دولتمردان به بیرون نباشد می‌توان با تکیه بر جوانان و توان داخلی به بسیاری از قله‌های پیشرفت دست یابیم.

وی سپس قطع روابط سیاسی آمریکا با ملت و دولت ایران در ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها در چنین روزی به دستور رییس جمهور وقت روابط سیاسی این کشور با جمهوری اسلامی قطع شد.

حسنی، با اشاره به پیام حضرت امام(ره) در آن زمان خاطرنشان کرد: تنها کاری که به صلاح و خیر ملت ایران بود قطع رابطه یک کشور ظالم و مستکبر با ملت مظلوم و ستمدیده ایران بود.

وی افزود: بحمدلله ما با انقلاب اسلامی به استقلال سیاسی دست پیدا کردیم و الان باید در مسأله اقتصادی نیز مستقل بشویم و این ملت آزمون داده با پیروی از سخنان رهبری و تحقق شعار سال از نظر اقتصادی، وابستگی به کشورهای دیگر نداشته باشند.

خطیب جمعه میبد در این زمینه تصریح کرد: تولیدکنندگان کالا باید اجناس خود را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به دست مردم برسانند.

حسنی خطاب به مردم هم اظهار داشت: مردم نیز باید خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند تا مشکلات بیکاری و رکود حل شود.

وی تصریح کرد: نظام بانکی کشور نیز باید به تولیدکنندگان تسهیلات با حادقل سود بدهد تا تولیدکنندکان نیز بتوانند کارگاه‌های خود را سرپا نگهدارند.

حسنی، بر برخورد بی وقفه و بدون ملاحظه کاری دولتمردان با کالای قاچاق تأکید گفت: این برخورد باید بصورت اساسی و با دانه درشت‌ها و واردکنندگان کالای قاچاق صورت گیرد.

وی در ادامه به جنایات رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: متأسفانه رژیم آل سعود نیز همزمان با این جنایات ادعا می کند که با اسرائیل مشکلی ندارد.

خطیب جمعه میبد، تأکید کرد: مسأله فلسطین راهی جز مبارزه و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ندارد و جمهوری اسلامی از ابتدا مسأله فلسطین را اولین مسأله جهان اسلام می‌دانسته و انشالله با مقاومت مسلمانان تا چندسال آینده اسرائیلی روی کره خاکی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است امام جمعه میبد در بخشی از بیانات خود با اشاره به فیوضات ماه رجب از همه کسانی که در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند قدردانی کرد.