تقویت و توسعه راهیان نور راهبرد کلان حوزه علمیه است/ تدوین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه تا ۵ ماه آینده

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: در برنامه ریزی حوزه علمیه راهبرد کلان توسعه، عمق بخشی و تقویت راهیان نور را پیش بینی می کنیم.

به گزارش میبدما؛ آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حفاظت و صیانت از تاریخ، دستاوردها و اندیشه های دفاع مقدس را راهبرد کلان مد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و اظهارداشت: روحانیت حوزه های علمیه به عنوان میراث دار فرهنگ تشیع و انقلاب اسلامی، نقش بسیار ویژه ای در حفاظت و صیانت از تاریخ، دستاوردها و اندیشه های دفاع مقدس دارند که باید راهبرد کلان آن در سطوح عالی تدوین و طراحی شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور حفظ تاریخ دفاع مقدس برای آشنایی نسل امروز با گذشته را مهم برشمرد و گفت: آشنایی با گذشته، نسل امروز را آماده حرکت های جدید خواهد کرد و راهیان نور در این جهت تنظیم شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه با اشار به تدوین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه، افزود: هم اکنون نخستین برنامه پنج ساله حوزه های علمیه در دست طراحی است که إن شاءالله تا ۵ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

آیت الله اعرافی با اشاره به محورهای برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه، بیان کرد: در برنامه پنج ساله حوزه های علمیه ۴۰ محور کلان و اصلی تعریف شده که یک محور آن گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش های دفاع مقدس است و در ذیل آن، ۲۰ برنامه تعریف خواهد شد.

وی ادامه داد: راهیان نور در متن برنامه های اصولی و راهبردی حوزه توسعه پیدا خواهد کرد به عنوان مثال یک دستورالعملی وجود دارد که همه طلبه های سطح یک حداقل باید یک بار در راهیان نور شرکت کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور حضور مؤثر روحانیون در کاروان های راهیان نور و تربیت مبلغ برای راهیان نور را دیگر محورهای درنظر گرفته شده حوزه، برای راهیان نور عنوان کرد.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: در برنامه ریزی حوزه علمیه راهبرد کلان توسعه، عمق بخشی و تقویت راهیان نور را پیش بینی می کنیم.