امیدواریم مردم و مسئولین دست‌به‌دست هم دهند و شعار امسال به نحوه مطلوب و در عمل اجرا کنند

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به ضرورت تلاش برای تحقق عملی شعار سال از سوی مردم و دولتمردان، گفت: واردات بی‌رویه، تولیدکنندگان داخلی را زمین‌گیر کرده است.

به گزارش میبدما؛ حجت‌الاسلام‌ علیرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار فارس در میبد، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب به نام حمایت از کالای ایرانی، گفت: امسال نیز رهبر انقلاب با تعیین شعار اقتصادی به‌عنوان شعار سال نشان دادند همچنان اقتصاد و تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی اولویت اول کشو است.

وی افزود: امروز دشمن پس از ناامید شدن از جنگ نظامی و سیاسی به جنگ تمام‌عیار اقتصادی و فرهنگی روی آورده است و ایران به‌عنوان مستقل‌ترین کشور دنیا در این مسیر کار دشواری پیش رو دارد.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه امروز دشمن درصدد است تا از بعد اقتصادی و فرهنگی ملت را از عملکرد ۴۰ ساله نظام پشیمان کند، اظهار داشت: اگر اقتصاد ما از درون تقویت شود قطعاً این تحریم‌ها کمترین اثرگذاری خواهد داشت و به‌نوعی دشمن هم ناامید خواهد شد.

حسنی با اشاره به اینکه گرچه در سال‌های گذشته و در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال کارهایی از طرف دولت‌مردان صورت گرفته است، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کشور نشان می‌دهد که همه این تلاش‌ها تاکنون منجر به تحول اقتصادی نشده و اتفاق خاصی صورت نگرفته است. متأسفانه باوجود نهی صریح رهبر انقلاب در ارتباط با ورود کالای قاچاق و مشابه داخلی به کشور شاهد آن هستیم که واردات بی‌رویه، تولیدکنندگان داخلی را زمین‌گیر کرده است.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه متأسفانه با ورود همین کالای قاچاق گاهی ذائقه مردم نسبت به برند خارجی نیز تغییر پیداکرده است، تأکید کرد: مسئولان امر باید جلوی ورود بی‌رویه کالاها را بگیرند و کالای قاچاق نیز هم همان دانه‌درشت‌هایی هستند که از مجاری رسمی کالاهایشان را وارد کشور کرده و با زد و بند قانون را دور می‌زنند. اگر به‌شدت با قاچاق و واردات کالاهای مشابه داخل برخورد و به وضع تولیدکنندگان داخلی رسیدگی شود قطعاً یکی از مسائل مهم کشور که اشتغال است حل خواهد شد.

وی سخن رهبر انقلاب در مورد خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد را یک حجت شرعی دانست و افزود: مردم نیز باید به خرید کالاهای داخلی اهمیت ویژه دهند و اگر مردم وادارات و ارگان‌های دولتی هم‌جهت خرید خود، کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهند قطعاً وضع اقتصاد روزبه‌روز بهتر خواهد شد و فشار تحریم نیز بر مردم کم می‌شود و مشکلات اشتغال و در پی آن ازدواج و غیره حل می‌شود.

حسنی تأکید کرد: دولت‌مردان باید از تولیدکنندگان حمایت کنند و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنند و تولیدکنندگان داخلی نیز به مسئله کیفیت توجه ویژه داشته باشند که البته بهترین پشتوانه تولید خود مردم هستند و مردم نیز نباید به برندهای خارجی توجه کنند.

وی همچنین تأکید کرد: به‌واسطه برخی تخریب‌های صورت گرفته توسط دشمنان در باب ناتوانی ملت ایران در تولید کالاهای داخلی، فرهنگ استفاده از کالای خارجی در کشور نهادینه‌شده است خاطرنشان کرد: وقتی ما می‌توانیم درزمینهٔ دفاعی و هسته‌ای موفق شویم قطعاً درزمینهٔ تولید جنس ایرانی نیز می‌توانیم موفق باشیم که البته این امر منوط به همت تولیدکنندگان و حمایت دولت است.

امام‌جمعه موقت میبد در پایان بابیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات شعارها فقط در سمینارها و همایش‌ها و جلسات مطرح می‌شود، گفت: امیدواریم مردم و مسئولین دست‌به‌دست هم دهند و شعار امسال به نحوه مطلوب در عمل اجرا کنند که قطعاً چنین اتفاقی نتایج مطلوبی خواهد داشت و باید تولیدکنندگان داخلی با تولید اجناس باکیفیت نشان دهند که جنس ایرانی کمتر از خارجی نیست.