آیت الله اعرافی: تواضع و فروتنی در برابر مردم از اصول مدیریتی محسوب می شود/ فرماندار میبد: ملاک شادی جوانان، برگزاری کنسرت نیست، در حوزه های ورزشی و فرهنگی باید کار بیشتری صورت بگیرد

آیت الله اعرافی گفت: جلب اعتماد و نفوذ در دل مردم از خطوط اصلی در نظام مدیریتی می باشد.

به گزارش میبدما؛ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در آخرین نشست اداری شهرستان میبد در سال ۹۶ با اشاره به نامه ۲۷ نهج البلاغه، اظهار داشت: تواضع و فروتنی و دلدادگی به مردم هر چند در اجتماع نوعی اخلاق عام هست اما همین اخلاقیات در دنیای مدیریت از اصول مهم به حساب می آید.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تعابیری مانند بال خود را بگستران، پهلوی خود را نرم کن، چهره ات را گشاده کن و با مردم به عدالت رفتار کن، از توصیه های ویژه امیرالمومنین علی(ع) به فرماندار خود در مصر است که باید نصب العین ما در فضای مدیریت جامعه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتکای بی جای ما به خام فروشی نفت و وابستگی ناراحت کننده ای که در این محور وجود دارد افزود: بالغ بر ۷۰ سال است که اقتصاد کشور ما با نفت مدیریت می شود و این الگوی غلطی بود که ای کاش اینگونه نمی شد.

امام جمعه میبد تصریح کرد: باید این بند نافع وابستگی به نفت را مدتها پیش قطع می کردیم و با اتکای به مردم، با خلاقیت و سرمایه گذاری تولید ثروت می کردیم.

وی با اشاره به بخش های دیگری از فعالیت ها در کشور بیان داشت: باید به مردم اعتماد کرد و کار را به انها سپرد، و با جذب سرمایه، کار و کارآفرینی را در دستور کار قرار دهیم.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: همه مدیران ادارات و ارگان ها مبنا را بر این بگذارید که در سال ۹۷ یک اتاق فکر و یا به عبارتی اتاق اندیشه ورزی تشکیل دهید و با تحلیل و بررسی کارهای انجام شده، به سمت اجرای کارهای بزرگتر حرکت کنید.

وی با تشکر از مدیریت آموزش و پرورش، مربیان، معلمان و دانش آموزان، تلاش های این محور را قابل تقدیر ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: در این محور باید با عمیق کردن تلاش ها و جدی تر شدن هماهنگی ها به سمت حرکت ها و تدابیر جدی تری حرکت کنیم و در این راه در جا نزنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، با هشدار به این موضوع که تلاش برای انجام حرکت های جدی تر یکی از نیازهای مهم حوزه آموزش و پرورش است، ادامه داد: وضع موجود آینده خوبی نخواهد داشت، و اگر بخواهیم سطح علمی را بالا ببریم باید با دیدگاه های جدیدی در این راه گام برداریم.

وی با تاکید بر بی هدف نبود هزینه های بیشتر در محور آموزش و پرورش اظهار داشت: باید سوای از مباحث علمی، بر رشد اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

آیت الله اعرفی با اشاره ای به تلاش های صورت گرفته در حوزه خیری و تشکر ویژه از خیرین و لزوم کار بیشتر مسئولین برای چنین مردمی، گفت: در سال ۹۶ کارهای خوبی انجام گرفت و البته کارهای مهمتری نیز می توانست صورت گیرد که به دلایل مختلف اجرا نشده است، و به خاطر همه تلاش هایی که انجام شده نیز تشکر و قدردانی می کنیم.

حسین فلاح: برای شادی جوانان ملاک برگزاری کنسرت نیست

در ابتدای این نشست نیز حسین فلاح فرماندار میبد با بیان اجمالی فعالیت های صورت گرفته در سال ۹۶ گفت: در بحث های فرهنگی تاکید می کنم که هر کاری می توانیم برای رسیدن به جامعه ایمن و سالم و بانشاط، باید داشته باشیم و البته رعایت عرف و شرع را نیز باید انجام دهیم و حد وسطی را که عقل و شرع تایید می کند را رعایت کنیم، ولو اینکه مورد عتاب و خطاب قرار گیریم.

وی با بیان این موضوع که همه کارهای ما نباید بر مبنای ساخت و ساز و کارهای عمرانی باشد، افزود: جوانان باید شاد باشند، و بارها گفتم که نمی توان ملاک را برگزاری کنسرت گذاشت، کنسرت هم برگزار نشد اشکالی ندارد؛ آیا در محور ورزشی کار کرده ایم؟ آیا شده که روحانیون قبل از نماز بنشینند که مشکلات مردمی را حل کنند؟ یا مسئولین و رئیس ادارات غیر از ساعات اداری وقت برای کار فرهنگی می گذارند؟ متاسفانه این کارها را انجام ندادیم و نتیجه هم همین شده است که می بینیم.

حسین فلاح ادامه داد: من خواهش می کنم کار با نگاه فرهنگی عام به همراه عرف و شرع را انجام دهیم، مخصوصا در محور ورزش که در ایام الله دهه فجر که مردم با حضور بالای ۷ هزار نفر نشان دادند که چقدر کم کاری شده است.

فرماندار میبد تصریح کرد: اگر فراتر از وظایف قانونی برای مردم کار کنیم کسی به خاطر خدمت رسانی به مردم ما را محکوم نمی کنند.

کمال دهقانی: مشکلات پیش آمده در بخش انتقال آب به یزد و میبد در حال پیگیری است

دکتر کمال دهقانی، نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت های صورت گرفته گفت: موضوع خط لوله انتقال آب و مشکلات پیش آمده را در کمیسیون امنیت ملی پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اخذ مجوز ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی برای ذخیره و یکدست شدن آب مصرفی مردم میبد در فصول گرم، ادامه داد: درباره منطقه ویژه اقتصادی نیز کارهایی در حال انجام است که در آینده ای نزدیک با بردن طرح آن به صحن علنی مجلس، این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است در انتهای این نشست از اعضای شورای آموزش پرورش و فعالین این بخش و همچنین مسئولین هیئات مذهبی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.