هیئت نوجوانان مدافعان حرم؛ تربیت سربازان امام زمان(عج) زیر خیمه حضرت سیدالشهدا(ع)

روح الله فیاضی گفت: هیئت دانش آموزی مدافعان حرم، وابسته به موسسه سراج از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرده است.

مسئول هیئت موسسه فرهنگی آموزشی سراج، در گفتگو با خبرنگار “میبدما” اظهار داشت: این هیئت از سال ۱۳۹۴ و با روی آوردن به گروه هدف نوجوانان تشکیل شده و به کار خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به فعالیت هفتگی این هیئت ادامه داد: کادر هیئت را یک عده از طلبه ها تشکیل می دهند و تمام کارهای دیگر از جمله تزئینات، صوت، نظم دهی و … را خود بچه ها مدیریت می کنند.

فیاضی با بیان این موضوع که هیئت مدافعان حرم، دارای دوهفته نامه مخصوص می باشد، بیان داشت: این هیئت در زمان امتحانات بچه ها نیز به نوعی با ارسال پیامک های مذهبی، ارتباط خود را ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: هیئت نوجوانان سراج به نوعی تمام کننده روند تربیتی بچه ها بعد از خانه و مدرسه می باشد و آنها را با کار برنامه ریزی شده به “مسجد” وصل می کند، هر چند برای مسائل تربیتی در خانه نیز تعاملاتی با والدین آنها دارد.

مسئول هیئت موسسه سراج میبد با اشاره به مباحث مطرح شده در دو محور توحید و اخلاق، افزود: سخنرانانی که برای برنامه های هفتگی دعوت می شوند، از سیر مطالعاتی تهیه شده از طرف موسسه اقدام به ارائه مباحث می کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت هیئت نوجوانان مدافع حرم، فقط مختص عزاداری نیست، و برنامه های متنوعی مانند اردوهای مختلف، برنامه های جشن در ایام میلاد ائمه اطهار و دیگر اعیاد، و اهدای جوایز هفتگی نیز در دستور کار هیئت قرار دارد.

روح الله فیاضی در انتها با بیان این موضوع که جذب نوجوانان از طریق مدیریت و روحانیون مدارس انجام می گیرد، گفت: والدین محترم در صورت تمایل برای عضویت فرزندانشان در هیئت نوجوانان مدافعان حرم موسسه سراج، با شماره ۰۹۳۸۷۷۲۳۹۹۷ تماس بگیرند.