صحبت های مطرح شده در آن کلیپ معروف، دارای سند و پشتوانه علمی بود/ اعمال و رفتار ما باید ذیل عبودیت خدا تعریف شود

خانم دشتی گفت: خانواده از نظر اسلام بر مبنای عبودیت مطرح شده و با بندگی خوب، می توان همسری خوب برای شوهر، فرزندی خوب برای والدین و مادری خوب برای بچه ها بود.

به گزارش میبدما؛ کارشناس خانواده شبکه تابان در جشن میلاد کوثر که با همت بسیج خواهران حوزه فاطمه الزهرا(س) و شاخه خواهران جبهه فرهنگی انقلاب میبد برگزار شد، با اشاره به تفسیر آیت الله طباطبایی اظهار داشت: زن و مردم به دو گروه تقسیم می شود و هر کدام ارزش و امتیاز خاص خودشون را دارند، امتیاز مرد صلابت و اقتدارش است و امتیاز زن رقیق بودن قلب او و با محبت بودن اوست.

وی با بیان این موضوع که باید از امتیازهایی که خداوند به زنان داده است استفاده کنیم، بیان داشت: وقتی نیت ما عبودیت خدا باشد، حتی با وجود بد اخلاقی همسر نیز می توان خوبی کرد و نتیجه مناسبی هم گرفت.

خانم دشتی در پاسخ به حاضرین در مورد کلیپ حاشیه ساز در شبکه تابان گفت: صحبت های مطرح شده در آن کلیپ بدون پشتوانه علمی نبود و سندهای مختلفی نیز برای آن موجود است.

وی تصریح کرد: در کتاب قانون بو علی سینا، بهترین ماساژ را توسط زن برای همسرش عنوان می کند، و از لحاظ علمی نیز پا قلب دوم انسان است که با ماساژ شیر، موجب رفع استرس و بازگشت آرامش به بدن می شود.

خانم دشتی ادامه داد: برخی می گویند مگر ما کنیز همسرمان هستیم؟ در حالی که با این کار تواضع خود را در برابر همسرمان انجام داده ایم و این یعنی جایگاهش را مشخص کرده ایم، و بازگشت اقتدار به مرد خانه، یعنی برخورد مناسبش با اهل خانه.

وی با اشاره به برخی از مخالفین این صحبت ها افزود: تقابل و مخالفت با این نوع صحبتها به نوعی ریشه در دیدگاه های فمنیستی دارد، دیدگاهی که دو قرن است زن را در غرب، از جایگاه ویژه و از ارزش انداخته است.

این کارشناس خانواده خاطر نشان کرد: افکار غربی، غرور بی جایی را برای ما به ارمغان آورده و جایگاه ما را تنزل داده است، در حالی که ما را خدا آفریده و الگویی چون حضرت زهرا(س) به ما هدیه داده است.

وی افزود: در مراسمی که مردها نیز حضور داشتند اشاره کردم که متاسفانه جایگاه مرد نیز با غربی شدن افکار از بین رفته است و مرد به نوعی تامین کننده اقتصادی خانواده شده بدون اینکه ارزشش حفظ شود.

خانم دشتی با اشاره به این نکته که باید زنان بدون توقع، به همسر و فرزندانشان محبت کنند، گفت: زن آن قدر قدرت دارد که خانه را صحنه جنگ و به جهنم تبدیل کند و یا خانه را بهشت کند، پس از قدرتتان برای مدیریت درست خانه و خانواده استفاده کنید.