با ۲۴ نخبه دانش آموزی میبدی در مسابقات نادکاپ در دانشگاه صنعتی شریف شرکت کردیم/ داور مسابقات از جرات و توان فنی بالای بچه های میبد تعریف می کرد

مسابقات نادکاپ ( نوآوری و ابتکار دانش آموزی) که هر ساله در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود امسال با حضور ۵ تیم از واحد هوا و فضا پایگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم شهیدیه میبد برگزار شد.

جواد غلامزاده سرپرست تیم هوا و فضای پایگاه بسیج قمر بنی هاشم شهیدیه در گفتگو با خبرنگار میبدما با بیان اینکه این مسابقات هر سال و در طی دو مرحله در ماه‌های شهریور و اسفند در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مسابقات که در رشته‌های رباتیک، شیمی، هواوفضا، نانو شیمی و برنامه نویسی و از بین دانش آموزان سراسر کشور و از سنین ۷ تا ۱۸ سال برگزار میشود، جهت رقابت علمی این دانش آموزان است.

وی مهمترین هدف این مسابقات را افزایش توجه به رشته‌ها و محورهای پژوهشی عنوان کرد و افزود: از دیگر مزایای برگزاری این مسابقات در دانشگاه افزایش علاقمندی و همچنین آشنایی دانش آموزان با محیط دانشگاه و همچنین آشنایی با کار پژوهشی و فعالیتهای علمی است.

غلامزاده خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات که با حضور هزاران دانش آموز از سراسر کشور می باشد، سوای از برگزاری یک رقابت علمی، تجربه یک روز پر نشاط و پر انرژی نیز می باشد.

مسئول تیم هوا و فضای پایگاه بسیج قمر بنی هاشم شهیدیه با بیان اینکه مسابقات با ابتکار دانش آموزان نادکاپ شریف با حدود ۶۰ رشته برگزار شد، عنوان کرد: پایگاه علمی قمر بنی هاشم شهیدیه که در ۵ گروه رشته هوافضا شرکت کردند با تلاشهای دانش آموزان و مربیان موفق به کسب رتبه ششم در زمینه هواپیمای عمود پرواز و رتبه نهم در هاورکرافت (هواناو) برای اولین حضور خود در ۲۲دومین دوره از این مسابقات شد.

جواد غلامزاده در ادامه با بیان اینکه گرچه نتیجه رضایت بخش نبود اما از نکات جالب توجه این مسابقات، صحبت های داور مسابقات در مورد بچه های میبد بود که گفت: برایم جالب بود تیم هایی از شهرستان را دیدم که پرنده هایی را ساخته بودند و مثل اکثر گروهها از مدل های آماده و تجاری استفاده نکرده بودند. جالب تر آنکه عضوی از تیم شما آمد و درخواست کرد موتور هواناوش را بین دو مرحله تعویض کند که این نشان از جرات و توان فنی بالای بچه های شما دارد.

غلامزاده افزود: سعید شادروانان که سابقه مربی گری تیم های دانش آموزی را داشتند ضمن قدردانی ویژه از توانمندی های فنی تیم های میبدی، تاکید کرد؛ در حالی تیم شما، موتورش را پیاده و تعویض کرد که قریب به اتفاق تیم ها، شاید نحوه نصب و راه اندازی و تست موتورها را بدون کمک مربی نیاموخته باشند، پیشنهاد استاد نیز شنیدنی بود، ایشان می گفتند؛ شما که در ساخت صفر تا صد وسایل پرنده هایتان این قدر خوب ظاهر شده بودید اگر فرصت بیشتری برای انجام آزمایشات داشتید نتیجه را هم به افتخار توانمندی ساخته ها یتان اضافه می کردید و می درخشیدید.

غلامزاده در پایان با توجه به اینکه پایگاه بسیج علمی در دومین رقابت ملی خود با حضور ۲۴نفر از نخبگان دانش آموزی شهرستان در این مسابقات حضور یافتند، خاطر نشان کرد: از همکاری مجموعه سپاه شهرستان میبد به خصوص فرماندهی این مجموعه و جانشین محترمشان، بنیاد طلوع کوثر کویر میبد که با حضور آقای علی دهقانی حامی ما در این دوره مسابقات می باشد و همچنین از مسئولین پادگان حضرت نبی اکرم(ص)میبد تشکر و از اساتید این واحد آقای سیدجواد امامی، آقای غلامرضا کارگر و آقای محمدصادق دهقانی که در این زمینه، ما و تیم هوا فضا را یاری کردند تشکر و قدردانی میشود و امیدواریم با تلاش فراوان موفقیت های بیشتری را کسب کنیم.