در صدد هستیم طرح تفصیلی میبد را مختومه و طرح جدید را نسبت به نیاز شهر ببندیم/ بودجه فرهنگی سال ۹۷ بیشتر از قبل خواهد بود

حجت الاسلام علیرضا آقایی گفت: شناخته نشدن اهداف شورای شهر در قانون گذاری و تبدیل شدن مطالبات به مطالبه های اجرایی، باعث رفتن شورا به سمت این حواشی و نرسیدن به اهداف عالیه برای خدمت به مردم شده است.

به گزارش میبدما؛ رئیس شورای شهر میبد در نشست خبری اعضای شورا با اصحاب رسانه؛ با بیان کمبود های زیادی که در مجموعه شهرداری وجود دارد، گفت: شهرداری گرفتار جزئیات شهری شده و در محورهای مختلف مانند هتل داری، صنعتی و … سرمایه گذاری نکرده است و بدهی هایی نیز در حدود ۵ میلیارد تومان دارد که باید به نوعی جبران شود.

وی با اشاره به ساماندهی نسبی این بخش توسط کمیته املاک در شهرداری، افزود: ۵ ماهه اول سال، ۹ میلیارد تومان و تا چهارشنبه قبل حدود ۲۶ میلیارد تومان درامد شهرداری بوده، و امیدواریم با مشاوره هایی که کمیته درآمد گرفته و طلب هایی که وصول شده، این میزان بودجه به ۳۲ میلیارد تومان مصوب شورای قبل برسد.

شیخ علی آقایی ادامه داد: حدود ۶ ماه طرح تفصیلی تعطیل شده بود و با رایزنی هایی که انجام شد در حال حاضر هفته ای ۳۰ الی ۴۰ پرونده بررسی می شود و در این زمینه همکاریی های خوبی توسط مسکن و شهرسازی، میراث و … با شهرداری میبد صورت می گیرد.

وی با زیاد دانستن حجم پرونده های کاربری مردم و میزان توانی که رسیدگی به این مقدار پرونده، هزینه می برد، گفت: مشکل جدی تری که در طرح تفصیلی به آن برخوردیم عدم ارسال پرونده ها به کمیسیون ماده ۵ بود که با ورود بازرسی و حمایت بزرگان شهر جلوی این موضوع گرفته شد.

حجت الاسلام آقایی با اشاره به چند صد پرونده ای که با پرداخت پول به شهرداری تغییر کاربری بدون مجوز داده بودند، بیان داشت: با ارائه موضوع حقوق مکتسبه در طرح تفصیلی، اگر مردم در تغییر کاربری ها نقشی نداشتند و موضوع جدی نبوده و مشکل خاصی نداشته باشند، به خاطر مجوزی که از مسئولین وقت گرفته اند، تغییر کاربری آنها تایید می شود.

وی با نارسا بودن طرح تفصیلی که زمان زیادی نیز از آن گذشته است، گفت: در صددیم با رایزنی طرح تفصیلی میبد را مختومه کنیم و به محض مختومه کردن دنبال مشاور جدید برویم، تا طرح خوبی را به نسبت جمعیت موجود برنامه ریزی کنیم.

رئیس شورای شهر میبد با اشاره به نیاز شهر به تحولی عظیم در طرح تفصیلی جدید، در مورد مسائل فرهنگی شهر نیز بیان داشت: در بحث های فرهنگی قدم های خوبی برداشته شده و با توجه به اینکه بودجه فرهنگی سال گذشته مناسب نبوده، بودجه بیشتری را برای سال ۹۷ مصوب کرده ایم و بیش از آنچه مصوب کرده ایم نیز خرج خواهیم کرد.

وی در مورد مسائل ترافیکی شهر نیز با اشاره به فعالیت خوب مهندس هدایی در این زمینه، خاطر نشان کرد: در مورد رفوژ میانی خیابان امام خمینی(ره) و از سه راه هفت تیر تا نارین قلعه، قرار است به زودی کار را شروع کنیم و امیدواریم در صورت تایید و زمان بندی مناسب حتی تا قبل از نوروز پیش رو، این پروژه تکمیل شود.

حجت الاسلام علیرضا آقایی در انتها گفت: مناقصه اصلاح خیابان رشیدالدین و پیاده روهای شهرک فجر بیده نیز صورت گرفته است و به زودی برای تکمیل این پروژه ها اقدام می کنیم.