بیانیه حوزه علمیه خواهران میبد برای حواشی ناراحت کننده جشنواره حرکت و برکت

در ادامه موضع گیری ها در قبال جشنواره حرکت و برکت، حوزه علمیه خواهران میبد نیز بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش میبدما؛ تاثر و ناراحتی افراد، گروه ها و جریان ها در شهرستان میبد کماکان ادامه دارد، و در ادامه موضع گیری های داخل استان و شهرستان، حوزه علمیه خواهران میبد نیز بیانیه ای صادر کرد:

متن بیانیه پایگاه بسیج حضرت رقیه (س) حوزه علمیه خواهران میبد به شرح ذیل می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تشکر و قدردانی از حضور شما مردم عزیز میبد در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و همچنین مراسم با شکوه تشیع شهید گمنام خاطر نشان می دارد آنچه در روز جمعه مورخ ۹۶/۱۲/۴ در قالب جشنواره حرکت و برکت اتفاق افتاده است(حرکات موزون زنان)، همه آنان که علاقمند به ارزش های اسلامی و کرامت زن و خانواده هستند را نگران کرده است.

این تأسف وقتی دوچندان می شود که بدانیم التزام به باورها و ارزشهای دینی نه تنها منافاتی با شادی مردم ندارد بلکه مایه ی همه خیرات و برکات آسمانی و زمینی است. اعتقاد به اینکه پیاده شدن مبانی حسینی و فاطمی خود ضامن سلامت روح و جسم تمام همشهریان عزیز است و در نهایت رسیدن به مقصد امن و سلامت، ما را بر آن می دارد که جهت حاکمیت هرچه بیشتر روح دینی بر جامعه خود تلاش کنیم.

لذا زنان می­بایست در راستای حفظ ارزشهای وجودی و کرامت انسانی خویش، ملعبه­‌ی دست بازیگران صحنه­‌ی شهوت و گسیختگان نظام خانواده که زن در رأس آن قرار دارد، نشوند. زنان باید مسیر خود را در به شکوفا رساندن استعدادهای خود درست انتخاب کنند و بدانند که ارزشهای دینی در این مهم نه تنها مانع نیست بلکه بهترین یاریگر برای آنهاست، زیرا به ارزشها و تمامی جنبه های وجود او اگاه است و صراط مستقیم را در رسالت بزرگی که بر دوش او بوده و ضامن خیر دنیا و اخرتش می باشد، به او نشان داده است.

در عین اینکه ما معتقدیم مسئولین امر نیز خود به این مورد اذعان دارند، باید با توجه به اینکه اسلام با تفریحات و سرگرمی های سالم موافق و چه بسا روی آن تأکید دارد ، در عین اجرای برنامه های متنوع و شاد در چارچوب شرع و مقدسات، شئونات اسلامی نیز رعایت شود. این مهم با توجه هرچه بیشتر مسوولان و بصیرت آنها و همگامی با روحانیت معزز و راستین امکان پذیر است.

امید است در شهری که شخصیت های درخشان مذهبی، همچون آیت الله اعرافی بر تارک آن می درخشند شاهد چنین مواری که خود باعث عدم رحمت و برکت است نباشیم.

پایگاه بسیج حضرت رقیه (س) حوزه علمیه خواهران میبد