در برابر اغتشاش‌گران داعش‌مسلک، باید با مشت آهنین برخورد کرد/ مردم نسبت به اشرافی‌گری برخی مسئولین گلایه دارند/ همراه با گزارش تصویری

امام جمعه موقت میبد با اشاره به اغتشاشات اخیر خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت ۵ نفر شد، گفت: متأسفانه در اغتشاشات اخیر، مماشات و مدارای بیش از حد با اغتشاش‌گران، موجب خسارت و شهادت عزیزان ما شد و مجلس، قوه قضاییه و پلیس ناجا باید با اغتشاش‌گران داعش‌مسلک با قاطعیت برخورد کنند.

به گزارش میبدما به نقل از نارین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد با اشاره به سالروز بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی در هفته پیش‌رو اظهار داشت: ستادهای اجرایی امور تربیتی درجهت گسترش و تعمیق ارزش‌های اسلامی و انقلابی، در بطن نظام آموزش‌وپرورش کشور ایجاد شد.

وی افزود: این نهاد که با همت شهیدان بزرگوار، رجایی و باهنر تشکیل شد، هدف‌های جزیی از قبیل انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی به مدارس سراسر کشور، تربیت و بازسازی دانش‌آموزان کشور و زمینه‌سازی ورود نگرش‌های دینی به نظام آموزشی کشور را مدنظر داشته است.

اعرافی با اشاره اهمیت خانواده و مدرسه به‌عنوان خاستگاه تربیت کودکان اذعان کرد: خانواده‌ها و مسئولین آموزش‌وپرورش باید نسبت به آموزش‌هایی که در مدرسه به فرزندانشان داده می‌شود، مراقب باشند تا فرهنگ‌های غربی و ضد اسلامی مانند سند ۲۰۳۰ در مدارس رخنه نکند.

امام جمعه موقت میبد اضافه کرد: متأسفانه شنیده شده در یکی از شهرها، مدرسه‌ای برای دریافت بودجه بیشتر، قصد اجرای سند ۲۰۳۰ را داشته است؛ بنابراین باید نسبت به نفوذ دشمن حساس بود.

خطیب این هفته نماز جمعه میبد خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همه دستگاه‌ها باید درخدمت آموزش‌وپرورش برای پیشرفت جامعه باشند.

اعرافی ضمن تسلیت بخاطر حادثه جان باختن مسافران در سانحه هوایی اخیر عنوان کرد: لازم است سازوکاری برای نوسازی و ارتقاء ناوگان فرسوده هوایی کشور اندیشیده شود.

وی افزود: وعده‌هایی که مسئولان در برجام در رابطه با نوسازی ناوگان هوایی داده‌اند، هنوز به‌صورت کامل اجرا نشده است و متأسفانه کماکان شاهد جان باختن هم‌وطنانمان هستیم.

امام جمعه موقت میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت ۵ نفر از نیروهای پلیس ناجا و بسیج شد، اظهار داشت: مسئله اصلی در حوادث اخیر، اراده آشکار دشمنان و ضدانقلاب در جهت تخریب ایران اسلامی بود.

اعرافی در تشریح حوادث اخیر عنوان کرد: ایجاد خشونت‌های پی‌درپی در کشور، استفاده از حربه اغتشاش، ضربه زدن به اموال عمومی و ایجاد ناامنی بخشی از پروژه تخریب نظام جمهوری اسلامی بود که متأسفانه برخی از فرقه‌ها نیز در این حوادث فریب خوردند.

وی افزود: نکته قابل توجه در اغتشاشات اخیر، مماشات و مدارای بیش از حد با اغتشاش‌گران بود که موجب خسارت و شهادت عزیزان ما شد.

امام جمعه موقت میبد تأکید کرد: از این پس باید نسبت به ضد انقلاب و اخلال‌کنندگان در امنیت کشور، با مشت آهنین در برخورد نمود و مجلس، و قوه قضاییه و پلیس ناجا باید با اغتشاش‌گران داعش‌مسلک با قاطعیت برخورد کنند.

خطیب این هفته نمازجمعه میبد در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی گفت: اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکت ضد انقلابی است و این غده چرکین، بلای بزرگی برای آینده کشور است.

اعرافی با اشاره به تجمل‌گرایی برخی از مسئولین خاطرنشان کرد: مسئولانی که وضع محیط کار و زندگی آن‌ها تجملاتی باشد، قطعاً نمی‌توانند دغدغه حل مشکلات اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی را داشته باشند.

وی افزود: بعضی اعلام کردند باید مانور تجمل‌گرایی به راه انداخت و این رویکرد، آسیب‌های زیادی را برای کشور بوجود آورد و موجب عدم پیشرفت عدالت شد.

امام جمعه موقت میبد گفت: اعتراض و نارضایتی مردم نسبت به اشرافی‌گری برخی مسئولان است که در اشرافی‌گری غوطه‌ور شده‌اند.