جوان رزمی کار میبدی، قهرمان کیوکوشین کاراته UFK کشور شد

شیهان محمد حفیظی بارجینی قهرمان قهرمانان کشور در رشته کیوکوشین کاراته UFK شد.

به گزارش میبدما؛ محمد حفیظی بارجینی دارنده کمربند مشکی دان چهار و از شاگردان شیهان احمدعلی ابوالحسنی در مسابقات کیوکوشین کاراته UFK قهرمان قهرمانان وزن مثبت ۸۵ کیلوگرم شد.

وی در گفتگو با خبرنگار میبدما گفت: متولد ۱۳۷۲ هستم و حدود ۱۷ سال است که در این رشته فعالیت می کنم، و در تمام طول این مدت سعی کرده ام با کمترین غیبت و در سخت ترین شرایط فعالیت حرفه ای ورزشی را کنار نگذارم.

حفیظی با تشریحی بر سبک و نحوه برگزاری مسابقات افزود: در این دوره از مسابقات با حریفانی از شهرهای یزد، کرمان و هرمزگان مبارزه کردم و با شکست حریفانم به مقام قهرمانی رسیدم.

سومین مقام کشوری را به دست آورده ام

وی خاطر نشان کرد: قبل از این مقام قهرمانی که برای اولین بار است که به دست می آورم، در سال های گذشته یک مقام سوم کشوری در وزن ۴۵ کیلوگرم و یک مقام دوم در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم به دست آورده ام.

قهرمان قهرمانان کشور با اشاره به موضوع که برخی این رشته ورزشی را دارای خشونت زیادی می دانند، گفت: این رشته نیز دارای قواعد و قانون هایی می باشد که محدودیت هایی را در ضربه زدن ایجاد می کند و جالب است بدانید که در همه این سال های فعالیت ورزشی‌ام دچار حتی یک مصدومیت جدی نیز نشده ام.

وی توان بدنی و استفاده از تکنیک های پا را از مسائل موثر در موفقیت این دوره دانسته و تصریح کرد: مطمئنا استفاده از تکنیک پا، انرژی زیادی را صرف می کند اما من از این تکنیک زیاد استفاده می کنم و به خاطر همین نیز بر حریفان خوبی که داشتم، پیروز شدم.

با تمرین مداوم ۶ ماهه، می توانم در مسابقات برون مرزی شرکت کنم

حفیظی یکی از آرمان هایش را رسیدن به تیم ملی عنوان کرد و گفت: برای مسابقات بیرون از کشور نیز تا حدودی آمادگی دارم ولی برای اینکه بتوانم امید مدال آوردن را تقویت کنم با تلاش شش ماهه می توانم به اوج آمادگی نیز برسم.

وی در مورد مربیگری در باشگاهی مجزا نیز اظهار داشت: مربیگری، دل سوزی و وقت گذاشتن بیش از حدی را می طلبد و این موضوع می تواند به شدت بر محور کسب قهرمانی اثر سوء بگذارد، بنابرین فعلا به این فکر نیستم، ولی بعد از گذشت دوره مبارزه برای قهرمانی، بسیار خوشحال می شوم که تجربیاتم را در اختیار نوجوانان و جوانان شهرم قرار دهم و از خودم انتظار دارم شاگردانی را تربیت کنم که حتی موفقیت های بیشتری نیز کسب کنند.

محمد حفیظی با بیان این نکته که ورزش رزمی تاثیر خوبی نیز بر محور تحصیلی گذاشته، افزود: ورزش رزمی حتی بر روابط اجتماعی نیز اثر می گذارد، وقتی یک نفر انرژی خود را در باشگاه به صورت درست تخلیه می کند، در اجتماع نیز کاملا با روحیه خوب و ارام می تواند با دیگران روبرو شود.

توکل و توسل و شرکت در جلسات هیئت هفتگی در موفقیتم نقش ارزنده ای داشته

وی نقش توکل و توسل را در این مسیر از ضروریات دانست و گفت: تا آنجا که می توانم در هیئت هفتگی شرکت می کنم و توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار را از مهمترین عوامل موفقیتم می دانم.

حفیظی ادامه داد: این توسل و توکل در این مسابقات خیلی برایم آرامبخش بود، برای اولین بار بود که این طور مبارزه کردم، اولین مسابقه سنگین را که دادم و از تاتامی بیرون امدم و در حال سرد کردن بودم، ناگهان اسمم را برای مبارزه دوم خواندند و با اینکه حریفم استراحت کرده بود، مبارزه بهتری نسبت به مبارزه اول داشتم.

وی با تشکر ویژه از پدر و مادرش به خاطر حمایت های بی دریغی که در این مسیر داشتند، گفت: بعد از مسابقات و وقتی خیلی خسته بودم و یا حتی حال بدی داشتم، این پدر و مادرم بودند که با دلداری این تلاش ها را بی نتیجه نمی دانستند و همیشه حامی من بودند.

شیهان محمد حفیظی در انتها گفت: باید تشکر کنم از شیهان ابوالحسنی که ۱۷ سال زحمتم را کشیدند و ان شاءالله از من راضی باشند و در ضمن باید از سید مرتضی سجادی، دائی خودم نیز به خاطر پیگیری ها و پشتیبانی هایش تشکر ویژه کنم.