آیت الله اعرافی: نباید دستاوردهای این انقلاب بزرگ را نادیده گرفت

امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با خطرات و ضعف‌های زیادی مواجهه است، تصریح کرد: نباید دستاوردهای این انقلاب بزرگ را نادیده گرفت.

به گزارش میبدما به نقل از فارس از میبد، حضرت آیت‌الله علیرضا اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان میبد ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و همچنین گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده بی‌نظیر و کم‌نظیر و یک نعمت بزرگ در عالم بود که به همت مردم بزرگ ایران در این عالم پدید آمد و این تحول بزرگ فرهنگی و معرفتی و سیاسی را به دست شما پدید آورد و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی افزود: مبادا به خاطر برخی خطاها و مشکلات موجود از ذات این نعمت ناشکری و ناسپاسی کنیم و اگر این انقلاب و دستاوردهای عظیم آن را ناسپاسی کنیم حتماً ضرباتی خواهیم خورد که قرن‌ها باید تحمل‌کنیم.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه مایه تأسف است که امروز برخی رژیم ستم‌شاهی را بزک می‌کنند و همچنین رژیم استکباری چون آمریکا و اسرائیل را دوست خطاب می‌کنند و نه دشمن، عنوان کرد: اگر این در بین همه نفوذ کند دنیا و دینمان را از دست خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به خطرات و ضعف‌های زیادی مواجهه است، تصریح کرد: نباید دستاوردهای این انقلاب بزرگ را نادیده گرفت، بلکه در حوزه‌های صنعتی و سیاسی و ارزش‌های متعالی استقلال و آزادی نیز دارای رتبه‌های بالایی هستیم و نسل امروز باید بامطالعه و دقت خود نسبت به گذشته و تاریخ این دستاوردها را تحلیل کند و نقاط قوت و برجسته را بشناسد.

اعرافی بابیان اینکه این انقلاب تاکنون با دشمنی‌هایی همراه بوده و همچنان خواهد بود، افزود: ما یا باید از اسلام و شرافت و کرامت و آزادی و استقلالمان دست‌برداریم که اگر هم‌دست برداریم دشمن بازهم دست از دشمنی با ما برنخواهد داشت و ملت ایران نشان داده است که پای تمام آرمان‌های خود ایستاده و همچنان می‌ایستد و در برابر جنگ و نفوذ و تحریم و تسلیم نخواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دشمن علی‌رغم برجام اقتصاد امنیت و امید ما را هدف قرار داده است، تأکید کرد: دشمن علیرغم امضای برجام آماده هیچ همکاری نیست و برجام را درگرو خود قرار داده است تا بر ملت ایران تسلط پیدا کند و همچنین با اغتشاشات شیطانی و سوارشدن بر موج برخی اعتراضات که برخی از آن‌ها به‌حق است سعی بر ناامید کردن مردم از این نظام‌دارند.

آیت‌الله اعرافی دستگاه برنامه‌ریز کشور که خدمات ارزشمندی انجام داده‌اند را دارای برخی نقاط ضعف دانست و افزود: امروز باید نگران باشیم که مسئولان از سبک حکمرانی و مدیریت مردمی فاصله بگیرند؛ و همچنین ضعف‌های مدیریتی که در قوای مختلف ازجمله مجریه نیز وجود دارد باید با عزم و اراده برطرف شود و همچنین نظارت و ارزیابی و مبارزه با فساد و تبعیض و فاصله طبقاتی است که تمام مسئولان باید پاسخگو باشند و نباید با اختلافات بی‌جا به خاطر فاصله از محورهای وحدت که ولایت‌فقیه رکن استوار واصلی آن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: در کنار ملت ایران و باوجود تمام توطئه‌های پیش رو با صدای رسا بازهم اعلام می‌کنیم که در پیمان خود با خود شهدا ایستاده‌ایم نقد می‌کنیم اما پیمان ما استوار است و هرگز از راه شهدا درنخواهیم گشت و به را مقابله با دشمن خواسته ملت ایستادن در برابر ناامنی وظیفه اصلی و شرعی ما است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم.