دبیرخانه استانی همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در استان یزد، در دانشکده علوم قرآنی میبد واقع شده است

دکتر مجتبی محمدی مزرعه شاهی گفت: یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن و استکبار ستیزی، ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ با همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در استان قم برگزار می شود.

به گزارش میبدما، وی در سمت دبیر استانی این همایش در یزد، اظهار داشت: دبیرخانه استانی این همایش بین المللی در استان یزد، در دانشکده علوم قرآنی میبد واقع شده است.

دکتر محمدی مزرعه شاهی ادامه داد: این همایش بین المللی سه محور استکبار ستیزی در قران کریم، استکبار ستیزی در سیره معصومین و استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به این نکته که دانشجویان، اساتید و پژوهشگران می توانند مقالات خود را تا ۲۰ اسفند ارسال کنند، تصریح کرد: قرآن دوستان عزیز می توانند مقالات خود را در سامانه این همایش با نشانی http://www.iqro.ir/fa/ و در زبانه ثبت نام و ارسال مقاله، ثبت کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرانی میبد اهداف اصلی همایش، را اینگونه بیان داشت: جلب مشارکت محققان و صاحب نظران حوزه علوم و معارف قران، تشویق و ترغیب جامعه جهانی برای تحقیق در قرآن، نشان دادن جامع بودن اموزه های قرانی در هدایت دهی ابعاد جامعه بشری و جلب همه امت های اسلامی به قران کریم و اموزه های ان، از اهداف اصلی این همایش است.

وی ادامه داد: مقالات پژوهشی نیز باید ملاک ها و شاخص‌هایش مطابقت بر مبنای مفاهیم قران کریم داشته باشند، منطبق بر دیدگاه ها و منویات رهبری باشند، از جمله موضوعات مبتلابه جهان اسلام باشند، و همچنین باید این مقالات در مسیر توسعه و تعمیق و گفتمان سازی مفاهیم قرانی باشد.

دکتر مجتبی محمدی مزرعه‌شاهی در انتها گفت: مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی معتبر کشور منتشر شده و جوایزی نیز به انها تعلق می گیرد و چکیده کلیه این مقالات نیز در مجموع منتشر خواهد شد.