نبود آموزش مهارت های زندگی، باعث طلاق های ضربتی و جدا شدن زوجین در همان چند ماه اول زندگی می شود

رئیس بهزیستی میبد گفت: شرکت زوجین در دوره های آموزشی مهارتهای زندگی قبل و بعد از ازدواج اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی بهزیستی میبد؛ سید محسن فلاح در جلسه آموزشی تحکیم بنیان خانواده جهت بانوان روستای نیوک، با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان بهزیستی، و اینکه طبق برنامه ی ششم، سازمان بهزیستی تنها نهاد متولی سلامت اجتماعی می باشد، اظهار داشت: شرکت زوجین در دوره های آموزشی مهارتهای زندگی قبل و بعد از ازدواج، دوره آموزشی اختلالات ژنتیک و… از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
وی با بیان این موضوع که آمار طلاق در استان یزد و شهرستان میبد افزایش یافته، گفت: کلیه اقشار جامعه باید در کلاسهای دانشنامه ی ازدواج که طراحی و راه اندازی آن برای اولین بار در شهرستان میبد انجام گرفته، شرکت کنند.

فلاح ادامه داد: از مهمترین عوامل طلاق، اهمیت ندادن به نظرات جوانان و ازدواج اجباری، برخورد تکانشی با پدیده ی ازدواج، خواستگاری و عقد بدون هیچ گونه آموزش می باشد

وی از مهمترین عوامل طلاق های ضربتی و کمتر از چند ماه و بسیاری از طلاق های عاطفی را عدم آموزش مهارت های زندگی عنوان و تصریح کرد: این آسیب ها را می توان با آموزش موثر در دوره های یاد شده، به حداقل رسانید.

رئیس سازمان بهزیستی میبد بیان داشت: آموزش مهارتهای زندگی در تمامی مقاطع سنی از دوره مهدکودک و پیش دبستانی، دوره جوانی، دانشجویی، سالمندی و برای هر دوره سنی آموزش مهارتهای زندگی خاصی تحت سرفصلهای آموزشی این سازمان در حال برگزاری می باشد.

فلاح برخی از سر فصل های آموزشی را اینگونه عنوان کرد: از جمله این سرفصل ها آموزش مهارت خودآگاهی، کنترل خشم و اضطراب، مهارت حل مساله، تصمیم گیری خلاق و مهارت همدلی که در طول زندگی هر فردی مورد نیاز است و باعث کاهش آمار طلاق و تعامل بهتر افراد با یکدیگر می باشد.
محسن فلاح در انتها ابراز امیدواری کرد: با گسترش آموزش دوره های مهارتهای زندگی میزان اختلافات و دعاوی غیر ضروری مردم خصوصا زوجین را کاهش و شاهد استحکام بنیان خانواده موفق در شهرستان باشیم.