بابکر باء: یزد دومین شهری هست که موضوع خواهرخواندگی با شهرهای سنگال را مطرح می کند/ سلام ما را به آیت الله اعرافی برسانید

فرماندار میبد گفت: افریقا نماد و سمبل مبارزه با استعمار و نماد مردانگی و استقلال بوده و مایه افتخار برای همه آزاد اندیشان جهان است.

به گزارش میبدما، حسین فلاح در جلسه ای که با حضور سفیر سنگال و هیئت همراه در فرمانداری میبد تشکیل شد، اظهار داشت: میبد یک شهر تاریخی، فرهنگی و صنعتی می باشد و باعث افتخار ما است که سفیر محترم سنگال در این شهر حضور دارد.

وی با اشاره به کویری بودن میبد، این شهر را شهری فعال در حوزه سفال و سرامیک دانست و افزود: صنعت کاشی در میبد دارای مزیت هایی مانند در دسترس بودن مواد اولیه، سوخت ارزان و نیروی خلاق و فنی می باشد و حتی به نوعی با تولید دستگاه های مورد نیاز خود نیز تولید را بومی این شهر کرده است.

فلاح بیان داشت: کاشی و سرامیک ما هم با کیفیت و هم با قیمت مناسب به کشورهای دیگر صادر می شود و باب مناسبی نیز برای صادرات این محصول به آفریقا باز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ها در زمینه کشاورزی و دامداری در حوزه های جدید علمی و تحقیقی گفت: در گذشته متخصصان ایرانی به آفریقا آمده اند و تحول خوبی هم آنجا اتفاق افتاده است و ایران و یزد نیز این امادگی را دارد که در بخش صنعت و کشاورزی این فعالیت ها را ارائه دهد.

حسین فلاح در مورد مراودات فرهنگی با افریقا نیز گفت: آمادگی داریم در محور فرهنگی نیز با هم تعاملات خوبی داشته باشیم و مباحث فرهنگی را نیز در کنار هم دنبال کنیم.

سفیر سنگال: یزد دومین شهری است که پیشنهاد خواهر خواندگی با شهرهای سنگال را داده است

بابکر باء سفیر سنگال نیز با تشکر از برگزاری این جلسه گفت: رابطه ما در حوزه فرهنگی و تاریخی سال ها قبل وجود داشته و بعد از انقلاب نیز به خاطر ارزش های دینی و مقاومتی فضای ارتباطی بهتری باز شده است.

وی گفت: به خاطر همه این ارزش ها روابط ما تقویت شده و ارزش های علمی موجود در ایران نیز برای ما سنگالی ها بسیار مهم است.

بابکر باء، با اشاره به دیدار روئسای مجلس دو کشور و قول های همکاری بین دو کشور گفت: بازدید ما از این جا نیز به خاطر گسترش همین همکاری ها می باشد.

سفیر سنگال در ایران، ادامه داد: دیدار و جلسه خوبی نیز در دانشگاه آزاد میبد داشتیم و قرار بر این است که روابط خوبی در محور علمی شکل بگیرد و می توانیم با تفاهم نامه های دیگر همکاری در صنعت و کشاورزی را نیز گسترش دهیم.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه های کاشی و سرامیک گفت: ما فعالین در این زمینه را از سنگال به شما معرفی می کنم و در مورد دستگاه های مورد نیاز ما نیز یزد می تواند کمک کند.

سفیر سنگال ادامه داد: من از طرف سنگال سه شهر را پیشنهاد دادم که به صورت خواهر خوانده و این گونه موارد معرفی شوند که بعد از این سفر یزد و میبد را نیز معرفی خواهم کرد و پروتکلی را ارائه خواهم داد تا با امضای ان کارها سریع تر در جریان بیفتد.

وی با اشاره به پیگیری شهر اصفهان برای خواهر خواندگی برای یکی از شهر های سنگال، گفت: یزد نیز دومین شهری هست که این پیشنهاد را داده است که آمادگی شما را به مسئولین خود ارائه می کنیم.

بابکر باء در انتها گفت: به جناب آیت الله اعرافی سلام ما را برسانید و به خاطر زحمتی که برای آموزش بچه های افریقایی میکشند از طرف ما تشکر کنید.