مکان دوربین کنترل سرعت روبروی دانشگاه آزاد میبد تغییر می کند/ اجرای طرح میدان هلال احمر باید دقیق بررسی شود

فرمانده راهور نیروی انتظامی شهرستان میبد گفت: تلاش های پلیس برای کم کردن حوادث رانندگی شاید تنها ۱۵ درصد از مشکل را حل می کند و ۸۵ درصد بقیه مربوط به ارگان ها و سازمان هایی هست که متاسفانه کم کاری زیادی صورت می دهند.

سرهنگ محمد حسین دهقانی در گفتگو با خبرنگار میبدما، اظهار داشت: پلیس راهور وظیفه خود را به نحو احسنت انجام می دهد و از همه ظرفیت های خود برای خدمت به مردم و حفظ سلامت آنها بهره می برد.

وی در مورد تصادف منجر به فوت یک جوان میبدی در هفته گذشته نیز اظهار داشت: این تصادف طبق نظر کارشناس ما عدم توانایی راکب در کنترل موتور عنوان شده، و برخورد با درخت و واژگونی را در پی داشته است.

وی با اشاره به بستری بودن دومین سرنشین این تصادف، تصریح کرد: نه تنها جلوگیری از فوت افراد، بلکه کنترل همین جراحت ها و معلولیت های ایجاد شده در حوادث نیز جای کار بسیاری دارد و همه دستگاه ها باید در این مسیر وظیفه خود انجام دهند.

سرهنگ دهقانی با بیان این نکته که اصلاح معابر و فرهنگ ترافیک از مهمترین عوامل جلوگیری از حوادث رانندگی می باشد، ادامه داد: همه ارگان ها حتی ائمه جماعت و جمعه نیز، مانند امام جمعه محترم میبد، ایت الله اعرافی که در خطبه ها به این موضوعات اشاره می کنند، باید به این موضوع مهم بپردازند.

وی در مورد رانندگانی که در مقابل دانشگاه آزاد و برای فرار از کم کردن سرعت و جریمه شدن به رمپ سمت راست و روبروی دانشگاه می روند، اشاره کرد: در جلسه ای مصوب شد که دوربین به قسمت قبل از رمپ راست‌گرد منتقل شود و در اینده نزدیک نیز تغییر مکان دوربین کنترل سرعت، صورت می گیرد.

فرمانده راهور میبد، در مورد تغییر طرح میدان هلال احمر نیز بیان داشت: پیشنهاد ما این است که مسئولین مرتبط اول تحقیق کنند که این میدان نیز در طرح بلوار نبی اکرم(ص) جانمایی شده یا طرح فقط مربوط به بلوار می باشد و سپس نسبت به تغییر شرایط این میدان اقدام کنند.

سرهنگ محمد حسین دهقانی در انتها گفت: از بی حادثه ترین مکان های شهرستان این میدان می باشد و اصرار ما این است که تغییر در طرح این میدان باعث شروع تصادفات نشود، و اشاره هم کرده ایم که با تغییری که شرایط آن را بیان کرده اند، ورودی بلوار قاضی میرحسین به میدان هلال احمر می تواند نقطه حادثه خیزی شود.