فضای مجازی امروز یک فضای افسارگسیخته شده است و مسئولان باید بیشتر نظارت کنند

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به تشکیل دیرهنگام شورای عالی فضای مجازی گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی به فضای افسارگسیخته تبدیل‌شده است و مسئولان نیز باید با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به این فضا سروسامان دهند.

به گزارش میبدما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اعرافی امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و همچنین تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار، اظهار داشت: باید پرستاران را تکریم نمود چراکه الگوی آن‌ها حضرت زینب (س) است و پرستاری از بیماران، جانبازان و ایثارگران یک فرصت مغتنم است.

وی در ادامه با اشاره به‌روز غزه و مجاهدت و رشادت‌های حزب‌الله و حوادث منطقه‌ای چون جنگ بیست‌ودو روزه افزود: این جنگ بیست و دوروزه و مقاومتی که حزب‌الله در برابر ارتش تادندان‌مسلح رژیم صهیونیستی داشت درس بزرگی به کشورهای منطقه داد، که تنها راه به‌زانو درآوردن این رژیم غاصب مقاومت و ایستادگی است.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به حوادث اخیر و اغتشاشات و همچنین حضور با بصیرت مردم در راهپیمایی در برابر استکبار و اغتشاشگران، گفت: باوجود مشکلاتی چون بیکاری و گرانی و ازدواج جوانان که مطالبات به‌حق است مسئولان باید جوابگو باشند و مردم نیز همچنان باید مطالبه کنند.

حجت‌الاسلام اعرافی بابیان اینکه نیاز مهم امروز کشور توجه ویژه مسئولان به حل مشکلات اقتصادی کشور است، تأکید کرد: مسئولان باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهند که امروز اجرای اقتصاد مقاومتی یک نیاز مهم کشور است و مشکلات و مسائل مردم نیز درگرو اجرای آن است.

وی تصریح کرد: مسئولان باید از برخی نظرها که موجب آزرده‌خاطر شدن مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و مردم می‌شود پرهیز کنند و مردم نیز باید راه دفاع از انقلاب و مطالبه گری خود از مسئولان را ادامه دهند.

خطیب جمعه میبد در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه نفت‌کش سانچی، گفت: مسئولان باید مجدانه و به‌طور دقیق این حادثه را بررسی و علل به وجود آمدن این حادثه را مشخص کنند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

حجت‌الاسلام محمد اعرافی با اشاره به نابسامانی‌های به وجود آمده در فضای مجازی و تشکیل دیرهنگام شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی امروز یک فضای افسارگسیخته است و مسئولان باید هرچه زودتر به آن رسیدگی کنند و ساماندهی کنند و باید شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و دستگاه‌های دولتی باید به پیام‌رسان‌های داخلی قدرتمند کمک کنند و برای حفظ امنیت ملی کشور به کمک پیام‌رسان‌های داخلی بپردازند و مردم را جهت استفاده از این پیام‌رسان‌ها تشویق کنند.

اعرافی در پایان خطبه‌های این هفته ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف رئیس‌جمهور آمریکا در مورد سیاه‌پوستان و آفریقا، گفت: این طاغوت عصر است که در مقابل همه ایستاده است و تمام کشورها باید مواضع سخت و قاطع در برابر این شیطان بزرگ داشته باشند.