فضای سبز شهرک فجر بیده بدون مجوز ایجاد شده است/ تصاویر

مهندس بنا رئیس اداره آب و فاضلاب میبد در خصوص قطع آب فضای سبز در شهرک فجر بیده گفت: حدود ۲۵۰ متر لوله گذاری غیر مجاز به این فضای سبز کشیده شده و آب غیر مجاز برای آبیاری استفاده می شده است.

وی با اشاره به قطع آب در پیگیری با ادارات مسئول و اینکه نباید عوارض این کار غیر مجاز به مردم آسیب بزند، بیان داشت:  در آبی که به منطقه فضای سبز می ریزد، کلر مورد استفاده قرار نمی گیرد و برای آشامیدن مفید نیست و در صورت وصل بودن به آب شرب موجب معضلات بهداشتی برای مردم نیز می شود.

مهندس بنا گفت: این موضوع که چه کسی این مقدار لوله کشی و تامین آب را انجام داده، در دست بررسی می باشد و طبیعتا دارای مجوز از اداره آب و فاضلاب نبوده و نیست.

در پیگیری خبرنگار میبدما از مسئولین بخش های مختلف شهرداری میبد نیز مشخص شد، کاشت درخت ها و شروع فعالیت برخی از مردم این محله برای تبدیل این زمین ها به پارک و فضای سبز از زمان شهرداری آقای حفیظی شروع و دارای هیچ مجوزی نبوده است.

این فضای سبز وسعتی از زمین های تجاری و مسکونی را اشغال کرده و حتی برخی از این زمین ها به مردم واگذاری شده بوده؛ و فضای سبز ساخته شده، مجوزی نداشته است.

گفتنی است در پیگیری های انجام شده، گفته شده است که زمین های تجاری پاک‌سازی خواهد شد، و در قسمت زمین های مسکونی نیز با محدود کردن و ساماندهی، فضای سبز ایجاد شده تخریب نمی شود.